Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Bruk Historisk befolkningsregister, HBR, histreg.no som felles plattform!

Recommended Posts

42 minutter siden, Arild Maka skrev:

Dere har nå valgt å legge hele menyen under tittelen "Historisk befolkningsregister". Det er helt ok, men er det mulig å skrive "Historisk befolkningsregister" på samme linje? Nå er det veldig mye bortkastet plass på toppen av skjermen.

Dette er avhengig av oppløsningen på skjermen og hvilken nettleser vi bruker.  For meg er det slik du skriver i Edge, men korrekt i Chrome.  Dette noe web-utviklerne må ordne., slik at visningen blir mer lik i forskjellige nettlesere. 

5 minutter siden, Jan Furulund skrev:

Dette er avhengig av oppløsningen på skjermen og hvilken nettleser vi bruker.  For meg er det slik du skriver i Edge, men korrekt i Chrome.  Dette noe web-utviklerne må ordne., slik at visningen blir mer lik i forskjellige nettlesere. 

Tittelen er et bilde, og det vil ikke endre seg i forskjellige nettlesere. Men om teksten står ved siden av bildet, eller under bildet vil variere. Hos meg står teksten ved siden av bildet på innloggingssiden, men under bildet på de andre sidene både i Chrome og Egde. Mulig det endrer seg på en litt større skjerm.

7 hours ago, Arild Maka said:

Tittelen er et bilde, og det vil ikke endre seg i forskjellige nettlesere. Men om teksten står ved siden av bildet, eller under bildet vil variere. Hos meg står teksten ved siden av bildet på innloggingssiden, men under bildet på de andre sidene både i Chrome og Egde. Mulig det endrer seg på en litt større skjerm.

Den øverste linjen deles når skjermbildet blir smalere. Tror det er det samme på alle nettlesere. Alle kan teste det ved å endre bredden på sitt skjermbilde, evt endre font. Det ble trangere da vi la til "Min side".  Det er er ikke så mye vi kan gjøre, men vil skal tenke over det. 

Vi har hatt en ny release i ettermiddag der "langt navn" i "Min kommune" ikke slår ut når det er lang navn i en kilde. Det slår ut når lengden av alle de ulike navnene er over en terskel som bl.a. avhenger av lengste navn i kilde. 

• Takk 1
11 timer siden, Lars Holden skrev:

Vi har hatt en ny release i ettermiddag der "langt navn" i "Min kommune" ikke slår ut når det er lang navn i en kilde. Det slår ut når lengden av alle de ulike navnene er over en terskel som bl.a. avhenger av lengste navn i kilde. 

Dette ser nå ut til å fungere som forventet. Denne funksjonen leter opp profiler som enten må splittes eller der flere navn henger igjen fra tidligere feilkoblinger. Takk!

Endret av Kjell Inge Tomren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Lars Even Røed
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.