Gå til innhold
Arkivverket

Bruk Historisk befolkningsregister, HBR, histreg.no som felles plattform!

Kjell Inge Tomren

Recommended Posts

11 timer siden, Ketil Firing Hanssen skrev:

Etter endringen faller også fødselsår ut av familietabeller, se for eksempel https://histreg.no/index.php/person/pf01052151001432 .

Opplever det samme som Ketil Firing Hanssen; at fødselsår ikke er med i personprofil i det hele tatt selv om det er angitt i gjeldende oppføring på DA:

https://www.histreg.no/index.php/person/pf01058418000320

Endret av Hanne Astad
Presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Kjell Inge Tomren said:

Akkurat nå ser det ut som om EMIG vises som EMIP: 

Fra https://www.histreg.no/index.php/person/pv00000006640381

Partner og barn

Partner: Jørgine Sofie Georgsdatter Ansok, f. Ous , 1866 - 1953
Barn: Johanne Olivia Marie Ansok , 1888 - 1964
Barn: Ole Jørgen Rasmussen Ansok , 1890 - 1969
Barn: Julianne Rasmusdatter Ansok , 1891 - EMIP
Barn: Johan Hilmar Rasmusson Ansok , 1893 - 1982

Vi skal rette opp denne feilen. Skal også sjekke feilen som er meldt i neste to innlegg om fødselsår som faller ut.

• Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Opplever for tiden svært varierende responstider når jeg jobber i histreg. Noen ganger tar det mange sekunder å få opp resultatet selv om det er relativt enkle oppdateringer som er gjort. Er det slik det må være, eller er det noe dere kan gjøre noe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lars Even Røed said:

Hei. Opplever for tiden svært varierende responstider når jeg jobber i histreg. Noen ganger tar det mange sekunder å få opp resultatet selv om det er relativt enkle oppdateringer som er gjort. Er det slik det må være, eller er det noe dere kan gjøre noe med?

Jeg merket også at det gikk senere litt tidligere på dagen. Nå er mitt inntrykk er at det går raskere igjen. Vi har opplevd noen slike perioder tidliger også. Jeg vet dessverre ikke årsaken. Det er Arkivverket som drifter maskinene.

Vi har funnet feilen med fødselsår. Den skal nå være rettet opp. Takk for at dere sier fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Hanne Astad said:

Det ser ut til å skyldes at denne kilden kaller bosted som hjemsted i motsetning til andre kilder. Det klarer vi å fange opp i søk, men ikke personsiden. Vi noterer som småting som kan rettes når det passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Lars Even Røed said:

Nå er det så dårlig respons at jeg får Time-out på oppdateringsvinduet.

Jeg ser at det til tider går sakte. Jeg skal ta det opp med de som drifter systemet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang årstall for fødselsår som forsvinner. Jeg hadde en søskenflokk med en til to hendelser for hver og alle årstallene var synlige. Etter at jeg startet jeg prosessen med å lenke sammen "dublettene", så forsvant årstallene fra oversikten. Viser her utklipp før og etter sammenslåing av de to forekomstene av Edvard f. 1848.

Det er veldig greit når årstallene viser riktig, så jeg håper dette kan bidra til at dere får rettet denne feilen. 

image.thumb.png.4ccd8dbd72c1a7f46a0e7747f0646032.png

image.thumb.png.bbee147a83c61c271ee56063dab30e02.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kjell Inge Tomren skrev:

... Jeg hadde en søskenflokk med en til to hendelser for hver og alle årstallene var synlige. ...

Tilleggsopplysning: Årstallene som viste opprinnelig kom fra FT1865 og FT875, og det var single hendelser fra disse tellingene og ikke personprofiler. Årstallene forsvant etter at sammenslåingen resulterte i personprofiler med de to hendelsene fra folketellingene.

Endret av Kjell Inge Tomren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Kjell Inge Tomren said:

Tilleggsopplysning: Årstallene som viste opprinnelig kom fra FT1865 og FT875, og det var single hendelser fra disse tellingene og ikke personprofiler. Årstallene forsvant etter at sammenslåingen resulterte i personprofiler med de to hendelsene fra folketellingene.

Vi skal se på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider