Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Karen Olsdatter har blitt vanskelig å finne skikkelig ut av. Det hadde vært flott hvis noen vil forsøke å tyde teksten når hun gifter seg i Nannestad 1856, også forlovere og kommentar i høyre kolonne. 

Løpenummer 12

Jeg mener bl.a. brudgommens navn i søkbar versjon er feil. Men det er flere ting jeg er usikker på.

Jan

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/342239-ekteskap-i-nannestad-1856/
Del på andre sider

Noe usikker, men et forslag: Brudgommens navn er Ungk. Jens Hansen, opph.sted Hogstadhagen (?). Brudens opph.sted Nordbye.

Brudgommens far Hans Jespersen Hogstad (?), brudens far Ole Jonsen Jellum (?). Forloverne: Ole Jacobsen Nordbye og John Christensen (?).

Notater: Brudgommen forevist attest fra Gjerdrum (?) 3. juni 56.

55 minutter siden, Jostein Løkken skrev:

Noe usikker, men et forslag: Brudgommens navn er Ungk. Jens Hansen, opph.sted Hogstadhagen (?). Brudens opph.sted Nordbye.

Brudgommens far Hans Jespersen Hogstad (?), brudens far Ole Jonsen Jellum (?). Forloverne: Ole Jacobsen Nordbye og John Christensen (?).

Notater: Brudgommen forevist attest fra Gjerdrum (?) 3. juni 56.

Mange takk Jostein!

Hvis dette er det paret jeg tror, så kan jeg komme med noen tillegg:

• Brudgommens oppholdssted kan være Kogstadhagen
  • Brudgommens far kan være Hans Haagensen Kogstad
  • Brudens far kan være Ole Jensen Hellern

Jan

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.