Gå til innhold
Arkivverket

Sist publiserte frå Sogn og Fjordane (SF) dei 2 siste månadene

Jon Sværen
 Del

Recommended Posts

Sidan 12 april er det publisert 3.523 frå heile landet.

KUN 6 - seks stk frå SF !! Knappe 2 % !

Er det ein bevist handling frå Arkivverket si side ? Eller er det tilfeldigheter som gjer at SF kjem så til dei grader i bakleksa ?

Med helsing

Jon Sværen, Bergen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sogn og Fjordane er nok ikke i bakleksa.  Er det noen fylker som har så gedigne bygdebøker med slekt- og gårdhistorie som Sogn og Fjordane?  Så kanskje det meste av slektsproblemene kan folk finne løsningen på i bygdebøkene, og trenger ikke å gå til Arkivverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Beklager. Ser du mener publiserte fra Arkivverket.

Ottar

Endret av Ottar Eliassen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivverket har publisert 2975 kilder i Digitalarkivet i tidsrommet 12. april 2024 - 11. juni 2024: https://www.digitalarkivet.no/newest/?s=&format=scan&i[]=27&i[]=29&i[]=33&i[]=35&i[]=37&i[]=39&i[]=41&i[]=43&i[]=45&i[]=47&archive_key=&from=&to=&date_from=2024-04-12&date_to=2024-06-11

I tillegg har andre arkivsinstitusjoner publisert 516 kilder i samme tidsrom, slik at det totalt er publisert 3491 kilder: https://www.digitalarkivet.no/newest/?s=&format=scan&archive_key=&from=&to=&date_from=2024-04-12&date_to=2024-06-11

Av de 2975 kildene har kun 5, altså litt i underkant av 2 promille, relevans for Sogn og Fjordane. Men Sogn og Fjordane er ikke alene; det er bare 4 kilder med relevans for Østfold og 5 kilder med relevans for Akershus. Derimot er det 1350 kilder med relevans for Vestfold.

Dette er tall som jevner seg ut over tid. Det store antallet kilder fra Vestfold skyldes f.eks. at Skatteetaten nettopp har avlevert arkivmateriale fra de tidligere folkeregisterkontorene i Vestfold, og at digitalisering er en del av avleveringsavtalen. Neste avlevering fra Skatteetaten vil omfatte arkivmateriale fra de tidligere folkeregisterkontorene i Østfold, så når vi kommer til september/oktober, vil det plutselig være Østfold som kommer godt ut i denne statistikken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2024 den 21.29, Alvin Andreassen skrev:

Sogn og Fjordane er nok ikke i bakleksa.  Er det noen fylker som har så gedigne bygdebøker med slekt- og gårdhistorie som Sogn og Fjordane?  Så kanskje det meste av slektsproblemene kan folk finne løsningen på i bygdebøkene, og trenger ikke å gå til Arkivverket.

Bygdebøker er vel og bra det. Men er ikkje nokon Primærkjelde, Alvin !

Hugs kva Lars Østensen skreiv om bygdebøker frå Gaular: Eg får makk av å lese desse bøkene !

Det skal godt gjerast å få makk av å lesa ei bok, eller kva ?

Her er kan du lesa kva Lars & co skreiv: 

https://forum.arkivverket.no/topic/190741-hvem-var-anders-knudson-skilbrei-gaular-sf-f-ca-1740-sønn-av/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2024 den 22.15, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev:

Arkivverket har publisert 2975 kilder i Digitalarkivet i tidsrommet 12. april 2024 - 11. juni 2024

Dette er tall som jevner seg ut over tid. Det store antallet kilder fra Vestfold skyldes f.eks. at Skatteetaten nettopp har avlevert arkivmateriale fra de tidligere folkeregisterkontorene i Vestfold, og at digitalisering er en del av avleveringsavtalen. Neste avlevering fra Skatteetaten vil omfatte arkivmateriale fra de tidligere folkeregisterkontorene i Østfold, så når vi kommer til september/oktober, vil det plutselig være Østfold som kommer godt ut i denne statistikken.

Takk for svar, Kristian !

Ein blir berre så irrritrerande frustrert, aven og tæl !  
1. Innhold i Kyrkjebokji vært ikkje prioritert høgt nok, synest EG.

2. At EG og almugen skal få vita at Arkivverket har publiserte massevis av folkereg.matr som vært sperra for oss vanlig dødelige i åååårrevis, uansett om det er Vestfold, Østfold eller SF.  
   Hadde hatt eit håp at du og dine ville dela materialet opp i:

a) Åpent for alle.

b) Sperra før 1 januar 2025.

Håpar du vil bruka taleretten din for å få til ei endring der borte i Tigerstaden !

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jon Sværen skrev:

Takk for svar, Kristian !

Ein blir berre så irrritrerande frustrert, aven og tæl !  
1. Innhold i Kyrkjebokji vært ikkje prioritert høgt nok, synest EG.

2. At EG og almugen skal få vita at Arkivverket har publiserte massevis av folkereg.matr som vært sperra for oss vanlig dødelige i åååårrevis, uansett om det er Vestfold, Østfold eller SF.  
   Hadde hatt eit håp at du og dine ville dela materialet opp i:

a) Åpent for alle.

b) Sperra før 1 januar 2025.

Håpar du vil bruka taleretten din for å få til ei endring der borte i Tigerstaden !

Hva som kan være sperret og ikke sperret har med personværn og lovver/regler å gjøre. Skal man kjempe for endringer her, må man rette seg mot de som lager disse lovene; storting og regjering. 

Arkivverket publiserer også kilder som skal brukes av saksbehandlere og ikke bare for slektsforskere (eller andre interesserte). Dermed vil en god del av det som publiseres være sperret. 

Som slektsforsker vil du kunne finne mange relevante kilder som er publisert åpent for Sogn og Fjordane på Digitalarkivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Også eg har lagt merke til at det sjeldan blir lagt ut opne kjelder for Sogn og Fjordane, i allefall om ein ser vekk frå skuleprotokollar o.l. lagt ut av Fylkesarkivet i Vestland. Nokre årsaker er vel at mange kjelder allereie er lagt ut for lenge sidan og at Digitalarkivet manglar ei effektiv løysing for å leggje ut skanna kyrkjebøker. Det siste gjer at kyrkjebøkene mange stader ikkje er tilgjengelege lenger enn til rundt 1900 eller heilt i byrjinga på 1900-talet.

Men kan nokon vise konkret til kjelder (unntatt nyare kyrkjebøker) som er lagt ut for andre fylke, men som manglar for Sogn og Fjordane?

Eg har sjølv fleire gonger ytra ynskje om at ein startar opp att skanning av futerekneskapa frå 1718 og framover, men dette er ein landsomfattande jobb. Elles nemner bygdebøkene ofte futekassabøker. Desse ligg vel i Statsarkivet. Er det mogeleg å skanne f.eks. futekasselistene for Sunnfjord og andre deler av Sogn og Fjordane/Vestland?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jon Sværen skrev:

Bygdebøker er vel og bra det. Men er ikkje nokon Primærkjelde, Alvin !

Hugs kva Lars Østensen skreiv om bygdebøker frå Gaular: Eg får makk av å lese desse bøkene !

Det skal godt gjerast å få makk av å lesa ei bok, eller kva ?

Her er kan du lesa kva Lars & co skreiv: 

https://forum.arkivverket.no/topic/190741-hvem-var-anders-knudson-skilbrei-gaular-sf-f-ca-1740-sønn-av/

Som eit aporopos til dette:

Sitat

bygdebok-collage.jpg?chk=1D911E

FEILEN: I bind fem av bygdebok for Gaular står det å lese at Per Inge Bell har vore goft to gonger, siste gong med si eiga søster Norunn (som aldri har heitt Nygård). Dette er heilt feil. Per Inge er framleis gift med Sonja.

https://www.firda.no/nei-per-inge-er-ikkje-gift-med-si-eiga-soster/s/5-15-1736834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2024 den 12.41, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Også eg har lagt merke til at det sjeldan blir lagt ut opne kjelder for Sogn og Fjordane, i allefall om ein ser vekk frå skuleprotokollar o.l. lagt ut av Fylkesarkivet i Vestland. Nokre årsaker er vel at mange kjelder allereie er lagt ut for lenge sidan og at Digitalarkivet manglar ei effektiv løysing for å leggje ut skanna kyrkjebøker. Det siste gjer at kyrkjebøkene mange stader ikkje er tilgjengelege lenger enn til rundt 1900 eller heilt i byrjinga på 1900-talet.

Men kan nokon vise konkret til kjelder (unntatt nyare kyrkjebøker) som er lagt ut for andre fylke, men som manglar for Sogn og Fjordane?

Eg har sjølv fleire gonger ytra ynskje om at ein startar opp att skanning av futerekneskapa frå 1718 og framover, men dette er ein landsomfattande jobb. Elles nemner bygdebøkene ofte futekassabøker. Desse ligg vel i Statsarkivet. Er det mogeleg å skanne f.eks. futekasselistene for Sunnfjord og andre deler av Sogn og Fjordane/Vestland?

Torbjørn !

Når eg går inn på «Søk på dokumenter», ser eg at det er god del ang «Avskrifter» frå Statsarkivet i Trondheim og Statsarkivet i Stavanger.     Sjølv søkte eg på perioden fram til 1799 og fekk 321 stk «Samlinger».

Derimot kan eg ikkje sjå nokre Avskrifter frå SF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jon Sværen skrev:

Når eg går inn på «Søk på dokumenter», ser eg at det er god del ang «Avskrifter» frå Statsarkivet i Trondheim og Statsarkivet i Stavanger.     Sjølv søkte eg på perioden fram til 1799 og fekk 321 stk «Samlinger».

Derimot kan eg ikkje sjå nokre Avskrifter frå SF.

La meg gjøre oppmerksom på at "Søk på dokumenter" (https://fritekstsok.digitalarkivet.no/) inneholder skanna arkivmateriale som er maskinlest og omgjort til søkbar tekst. Man finner derfor ingenting i "Søk på dokumenter" som man ikke også finner i skanna arkivmateriale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

I skrivande stund er det publisert nøyaktig 7000 skanna kjelder med tilknyting til Sogn og Fjordane.

https://www.digitalarkivet.no/newest/?s=&format=scan&archive_key=&c[]=14&from=&to=&date_from=&date_to=

I det siste har det dukka opp nyare skifteutlodningsprotokollar frå Sunnfjord. I følgje Arkivportalen skal det også finnast register til desse. I dag manglar Digitalarkivet register til skifteprotokollar for Sunnfjord etter 1845.

Eg lurer difor på om desse registera vil bli skanna saman med skifteprotokollane.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...