Gå til innhold
Arkivverket

Innvandring fra Luleå 1867-1874

Grethe Boberg
 Del

Recommended Posts

Hei! Jeg forsøker å finne min farfars far Nils Petter Boberg f 25.10.1847 som er registrert utflyttet fra Överluleå 02.10.1867 (i Överluleå kyrkoarkiv, In- och utflyttningslängder 1867).  Han giftet seg med Karoline Gjertine Olsdatter 09.08.1874, og var da bosatt i Kvænangen på gården Nordkjos.

Spørsmålet er, i hvilke registre (har sjekket "innflytting" i kirkebøkene) kan jeg lete etter svenske innvandringer fra Luleå til Kvænangen i nord-Troms i Perioden 1867-1874?

Håper på hjelp:  På forhånd takk 🙂

Mvh Grethe Boberg

Endret av Grethe Boberg
Feil "til-år" oppgitt - riktig "til-år" er bekreftet 1874
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Grethe Boberg changed the title to Innvandring fra Luleå 1867-1874

Han står som selveier i folketelling 1875. Du kan leite i panteregisteret for eiendommen om når tid han overtok. Ellers kan jeg ikke komme på andre kilder enn kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arkivverket - Anita Riise skrev:

Han står som selveier i folketelling 1875. Du kan leite i panteregisteret for eiendommen om når tid han overtok. Ellers kan jeg ikke komme på andre kilder enn kirkebøkene.

Har funnet Pantebøkene (Bortsett fra to (B-24 1936 og B-42 1949 i Kvænangen).  Dessverre gir ikke disse noe mer nøyaktig svar, men takker for at du svarte meg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.