Gå til innhold
Arkivverket

Fødsel Horten 1928

Nina Kröger
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver å finne min mormor i scannet matriale fra Horten, Nykirke. Gunvor Kitty Hansen ble født 16-8-1928. Jeg har sett gjennom det som ligger ute og finner matriale som er fortsatt sperret. Er dette noe som blir åpnet? Eller er det mangler som gjør at jeg ikke finner henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2024 den 19.18, Nina Kröger skrev:

Jeg prøver å finne min mormor i scannet matriale fra Horten, Nykirke. Gunvor Kitty Hansen ble født 16-8-1928. Jeg har sett gjennom det som ligger ute og finner matriale som er fortsatt sperret. Er dette noe som blir åpnet? Eller er det mangler som gjør at jeg ikke finner henne?

Se denne informasjonen, som er publisert som et "klistret emne" i brukerforumet: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev:

Se denne informasjonen, som er publisert som et "klistret emne" i brukerforumet: 

Da må jeg smøre meg med tålmodighet. Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 27.12.2024 den 10.03, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev:

Er det mulighet for at arkivverket kan gjøre oppslag for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

I forumet svarer vi ikke på spørsmål som krever oppslag i arkivmateriale. Du kan kontakte oss skriftlig for å få hjelp til oppslag i en lett identifiserbar kilde som ikke er digitalisert. Vi prioriterer slike henvendelser i tråd med tjenestepolitikken vår. For øvrig må du oppsøke én av våre lesesaler for å få tilgang til opplysninger fra arkiver som ikke er digitalisert.

https://www.arkivverket.no/nyheter/spor-arkivverket--nytt-brukerforum-pa-nett

Bestilling av oppslag:

https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning

Men finst det ei mogelegheit for å la akkurat denne kyrkjeboka snike i indekseringskøa?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å be om oppslag, men da Arkivverket av kapasitetshensyn ikke prioriterer rene slektshenvendelser, tør jeg ikke love at du får hjelp.

Det pågår for tida ingen indeksering av kirkebøker, så dermed spiller det liten rolle om ei kirkebok står foran eller bak i køen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev:

Det går an å be om oppslag, men da Arkivverket av kapasitetshensyn ikke prioriterer rene slektshenvendelser, tør jeg ikke love at du får hjelp.

Det pågår for tida ingen indeksering av kirkebøker, så dermed spiller det liten rolle om ei kirkebok står foran eller bak i køen.

Tusen takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider