Nina Kröger Skrevet Desember 25, 2024 Del Skrevet Desember 25, 2024 Jeg prøver å finne min mormor i scannet matriale fra Horten, Nykirke. Gunvor Kitty Hansen ble født 16-8-1928. Jeg har sett gjennom det som ligger ute og finner matriale som er fortsatt sperret. Er dette noe som blir åpnet? Eller er det mangler som gjør at jeg ikke finner henne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Desember 27, 2024 Del Skrevet Desember 27, 2024 På 25.12.2024 den 19.18, Nina Kröger skrev: Jeg prøver å finne min mormor i scannet matriale fra Horten, Nykirke. Gunvor Kitty Hansen ble født 16-8-1928. Jeg har sett gjennom det som ligger ute og finner matriale som er fortsatt sperret. Er dette noe som blir åpnet? Eller er det mangler som gjør at jeg ikke finner henne? Se denne informasjonen, som er publisert som et "klistret emne" i brukerforumet: Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Kröger Skrevet Desember 27, 2024 Forfatter Del Skrevet Desember 27, 2024 2 timer siden, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev: Se denne informasjonen, som er publisert som et "klistret emne" i brukerforumet: Da må jeg smøre meg med tålmodighet. Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Kröger Skrevet Januar 14 Forfatter Del Skrevet Januar 14 På 27.12.2024 den 10.03, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev: Se denne informasjonen, som er publisert som et "klistret emne" i brukerforumet: Er det mulighet for at arkivverket kan gjøre oppslag for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Skrevet Januar 14 Del Skrevet Januar 14 (endret) Sitat I forumet svarer vi ikke på spørsmål som krever oppslag i arkivmateriale. Du kan kontakte oss skriftlig for å få hjelp til oppslag i en lett identifiserbar kilde som ikke er digitalisert. Vi prioriterer slike henvendelser i tråd med tjenestepolitikken vår. For øvrig må du oppsøke én av våre lesesaler for å få tilgang til opplysninger fra arkiver som ikke er digitalisert. https://www.arkivverket.no/nyheter/spor-arkivverket--nytt-brukerforum-pa-nett Bestilling av oppslag: https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning Men finst det ei mogelegheit for å la akkurat denne kyrkjeboka snike i indekseringskøa? Endret Januar 14 av Torbjørn Igelkjøn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Januar 20 Del Skrevet Januar 20 Det går an å be om oppslag, men da Arkivverket av kapasitetshensyn ikke prioriterer rene slektshenvendelser, tør jeg ikke love at du får hjelp. Det pågår for tida ingen indeksering av kirkebøker, så dermed spiller det liten rolle om ei kirkebok står foran eller bak i køen. Torbjørn Igelkjøn og Nina Kröger reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Kröger Skrevet Januar 20 Forfatter Del Skrevet Januar 20 7 timer siden, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev: Det går an å be om oppslag, men da Arkivverket av kapasitetshensyn ikke prioriterer rene slektshenvendelser, tør jeg ikke love at du får hjelp. Det pågår for tida ingen indeksering av kirkebøker, så dermed spiller det liten rolle om ei kirkebok står foran eller bak i køen. Tusen takk for svar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå