Nina Kröger Posted December 25, 2024 Share Posted December 25, 2024 Jeg prøver å finne min mormor i scannet matriale fra Horten, Nykirke. Gunvor Kitty Hansen ble født 16-8-1928. Jeg har sett gjennom det som ligger ute og finner matriale som er fortsatt sperret. Er dette noe som blir åpnet? Eller er det mangler som gjør at jeg ikke finner henne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Posted December 27, 2024 Share Posted December 27, 2024 På 25.12.2024 den 19.18, Nina Kröger skrev: Jeg prøver å finne min mormor i scannet matriale fra Horten, Nykirke. Gunvor Kitty Hansen ble født 16-8-1928. Jeg har sett gjennom det som ligger ute og finner matriale som er fortsatt sperret. Er dette noe som blir åpnet? Eller er det mangler som gjør at jeg ikke finner henne? Se denne informasjonen, som er publisert som et "klistret emne" i brukerforumet: Torbjørn Igelkjøn 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Kröger Posted December 27, 2024 Author Share Posted December 27, 2024 2 timer siden, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev: Se denne informasjonen, som er publisert som et "klistret emne" i brukerforumet: Da må jeg smøre meg med tålmodighet. Tusen takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Kröger Posted January 14 Author Share Posted January 14 På 27.12.2024 den 10.03, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev: Se denne informasjonen, som er publisert som et "klistret emne" i brukerforumet: Er det mulighet for at arkivverket kan gjøre oppslag for meg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Posted January 14 Share Posted January 14 (edited) Sitat I forumet svarer vi ikke på spørsmål som krever oppslag i arkivmateriale. Du kan kontakte oss skriftlig for å få hjelp til oppslag i en lett identifiserbar kilde som ikke er digitalisert. Vi prioriterer slike henvendelser i tråd med tjenestepolitikken vår. For øvrig må du oppsøke én av våre lesesaler for å få tilgang til opplysninger fra arkiver som ikke er digitalisert. https://www.arkivverket.no/nyheter/spor-arkivverket--nytt-brukerforum-pa-nett Bestilling av oppslag: https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning Men finst det ei mogelegheit for å la akkurat denne kyrkjeboka snike i indekseringskøa? Edited January 14 by Torbjørn Igelkjøn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Posted yesterday at 08:22 AM Share Posted yesterday at 08:22 AM Det går an å be om oppslag, men da Arkivverket av kapasitetshensyn ikke prioriterer rene slektshenvendelser, tør jeg ikke love at du får hjelp. Det pågår for tida ingen indeksering av kirkebøker, så dermed spiller det liten rolle om ei kirkebok står foran eller bak i køen. Nina Kröger and Torbjørn Igelkjøn 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Kröger Posted 16 hours ago Author Share Posted 16 hours ago 7 timer siden, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev: Det går an å be om oppslag, men da Arkivverket av kapasitetshensyn ikke prioriterer rene slektshenvendelser, tør jeg ikke love at du får hjelp. Det pågår for tida ingen indeksering av kirkebøker, så dermed spiller det liten rolle om ei kirkebok står foran eller bak i køen. Tusen takk for svar 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts