Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hjelp til tyding av kirkebok - Fredrikstad

Recommended Posts

Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg å tyde hva som står helt til høyre for nygift par nr. 3 på denne siden:

Kirkebøker: Fredrikstad prestekontor Kirkebøker, AV/SAO-A-11082/F/Fa/L0005: Ministerialbok nr. 5, 1835-1856, s. 243 - Skanna arkiver - Arkivverket

Bruden her er min tipp-tipp-tippoldemor, og hennes etternavn er listet som Torgersen (min tipp-tipp-tippoldefars etternavn). Jeg forsøker å finne ut når han (Erich Torgersen Kaldor - f. 1780 nord for Lillehammer, død mellom 1825 og 1840 i Fredrikstad-området.) Håper skriften der sier noe om hvor det ble av brudens forrige ektemann...

mvh

Rene Torgersen

4 hours ago, Matthias Kolberg said:

Begges første Ægtefæller er døde. For Brudgommens Vedkommende haves kongl. confirmeret Testamente, for Brudens, Attest fra Skifteretten

Tusen takk! Ble dessverre ikke så mye klokere av dette, men greit i alle fall å få bekreftet at brudens forrige ektemann er død i 1840. 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.