Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei

Er det mulig å markere mapper i Transkribus hvor alle tilhørende bilder er Done (gule) med FERDIG. Tenker da på samme måte som noen mapper er markerte IKKE KLAR? Det ville forenklet arbeidet da man slipper å klikke seg inn på mapper som vi er ferdige med å korrigere. 

Endret av Marianne Veland
  • Liker 1

Hei!

Det er ikke mulig å gjøre det med dokumenter, men vi kan endre navnet, slik at det starter med "FERDIG", eller noe sånt.

Det hadde i så fall være supert om dere fulgte med på når et dokument ble ferdig, og sendte meg en e-post, så jeg kan endre navnet.

• Liker 1
  • Takk 1

Hei 

Det ble veldig ryddig og oversiktlig slik du nå har ordnet det med FERDIG markering på alle mapper som er nettopp ferdig. Oppfordrer alle som deltar i dugnaden om å sende e-post fortløpende til Andre når dere har fullført mapper. Dette sparer oss for mye tid, ved at vi slipper å gå inn i mapper hvor alle dokumenter er jobbet gjennom. 

On 3/21/2025 at 6:45 PM, Inger Hohler said:

Jeg har akkurat sendt beskjed om 'Ferdig' for 209252 - Amerikabrev

- men nå er det helg, så jeg regner ikke med at det skjer noe før over helgen.

Takk! Det er ordnet.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.