Gå til innhold
Arkivverket

Amerikabrev dugnad: når bindestreken står på starten av en linje

Inger Hohler
 Del

Recommended Posts

209256 - Amerikabrev nr.47, her i linje 30 plasserer ikke brevskriver bindestreken på slutten av linjen når et ord deles. I stedet setter han det først på neste  linje.
Jeg har foreløpig rettet det slik at det står bindestrek¬  på starten av linjen, slik han skrev det, men blir det riktig i forhold til Transkribus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/21/2025 at 11:30 PM, Inger Hohler said:

209256 - Amerikabrev nr.47, her i linje 30 plasserer ikke brevskriver bindestreken på slutten av linjen når et ord deles. I stedet setter han det først på neste  linje.
Jeg har foreløpig rettet det slik at det står bindestrek¬  på starten av linjen, slik han skrev det, men blir det riktig i forhold til Transkribus? 

Jeg tenker vi i denne dugnaden kan holde oss til å bruke vanlig bindestrek "-". Siden vi skal holde oss kildetro, transkriberer du bindestreken der den er i originalen, enten det er på slutten eller starten av en linje. Med andre ord høres det ut som du har gjort det riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.