Jump to content
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

209256 - Amerikabrev nr.47, her i linje 30 plasserer ikke brevskriver bindestreken på slutten av linjen når et ord deles. I stedet setter han det først på neste  linje.
Jeg har foreløpig rettet det slik at det står bindestrek¬  på starten av linjen, slik han skrev det, men blir det riktig i forhold til Transkribus? 

On 3/21/2025 at 11:30 PM, Inger Hohler said:

209256 - Amerikabrev nr.47, her i linje 30 plasserer ikke brevskriver bindestreken på slutten av linjen når et ord deles. I stedet setter han det først på neste  linje.
Jeg har foreløpig rettet det slik at det står bindestrek¬  på starten av linjen, slik han skrev det, men blir det riktig i forhold til Transkribus? 

Jeg tenker vi i denne dugnaden kan holde oss til å bruke vanlig bindestrek "-". Siden vi skal holde oss kildetro, transkriberer du bindestreken der den er i originalen, enten det er på slutten eller starten av en linje. Med andre ord høres det ut som du har gjort det riktig.

• Like 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.