Sølvi Løchen Posted October 26 Share Posted October 26 Garnisonsmenigheten, døde og begravede 29.12 1821. løpenummer 2. Hva kan det stå her? "Barnet Ingeborg ? Hansd. ? .. hjemmedøbt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted October 26 Share Posted October 26 Kaaanskje Ingeborg Carine[?] Siste linje klarer jeg ikke, men lenken kan muligens ‹åpne andres øyne› ? Garnisonsmenigheten Kirkebøker, AV/SAO-A-10846/F/Fa/L0004: Ministerialbok nr. 4, 1820-1828, s. 444-445 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061009030511 Mvh Sølvi Løchen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Kolberg Posted October 26 Share Posted October 26 (edited) Foreslår Barnet Ingeborg Carine Horne Bru Ene(?), hjemmedøbt, 5 Dage Edited October 26 by Matthias Kolberg Sølvi Løchen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Tjernshaugen Posted October 28 Share Posted October 28 Forslag: Barnet Ingeborg Hansd: Ris Eyet, hjemmedøpt, 5 Dage Se løpenr. 30 på neste side for forskjell på B og R. Sølvi Løchen and Matthias Kolberg 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Kolberg Posted October 28 Share Posted October 28 (edited) slettet Edited October 28 by Matthias Kolberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvi Løchen Posted October 28 Author Share Posted October 28 Takk for all hjelp. Jeg synes det er vanskelig å se om det står Bru Eyer eller Ris Eyer? I Akershus fylke fant jeg disse, kanskje det finnes flere: Ris gård i Vestre Aker kan ha hatt en Ris Eyer, gården hadde flere husmannsplasser. Det fantes en Bru Eyer på Kråkstad i Nordre Follo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Tjernshaugen Posted October 28 Share Posted October 28 17 minutter siden, Sølvi Løchen skrev: Takk for all hjelp. Jeg synes det er vanskelig å se om det står Bru Eyer eller Ris Eyer? I Akershus fylke fant jeg disse, kanskje det finnes flere: Ris gård i Vestre Aker kan ha hatt en Ris Eyer, gården hadde flere husmannsplasser. Det fantes en Bru Eyer på Kråkstad i Nordre Follo. Jeg mener bokstaven er R, og så at det var en som var gavlagt i fra Kråkstad - og da er det spesifisert at personen var derfra, i likhet med andre som var lenger vekk fra (f. eks. Enebakk). Det var en del plasser og husvær under Ris, hvor det fra 1811 og utover også var teglverk. Sølvi Løchen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Kolberg Posted October 28 Share Posted October 28 (edited) Jeg fant en Ingeborg Karine Nielsdatter som mor på Riis Eier i 1827. Det kan jo være tilfeldig, men det er jo tenkelig at barnet som dør i 1821 er oppkalt etter henne. Nr 6 på høyre side her Aker prestekontor kirkebøker, AV/SAO-A-10861/G/L0004: Klokkerbok nr. 4, 1819-1829, s. 708 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061108030130 Edited October 28 by Matthias Kolberg Gunnar Sigdestad, Espen Tjernshaugen and Sølvi Løchen 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Sigdestad Posted October 28 Share Posted October 28 Ikkje så stor betydning, men der står muligens Ris Ejet. Sjå t-en i "barnet" og "hjemmedøbt" Sølvi Løchen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now