Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Anders Sørheim (1904-1975) giftet seg med Frøydis Borgan. Første barn blir født 1939 så giftermålet må ha vært før det. Frøydis skal ha vært fra Oslo, muligens fra Maridalen. Er det mulig å finne fødsel/dåp og giftermål for henne? Jeg kjenner resten av historien til denne familien. 

Takk for svar med mange nye opplysninger. Det er noen år siden jeg lette etter opplysninger om min tante Frøydis, før FT1920 ble publisert. Jeg burde naturligvis ha sjekket denne før jeg etterlyste henne. 
Bostedet for hennes familie var Sofies gate, rett ved Bislett. Jeg har gått ut fra muntlige opplysninger om at hun kom fra Maridalen, men det har tydeligvis vært et blindspor. 
Ved vielsen bor Anders i Buksnes i Lofoten. Han var utdannet teolog, men jeg har aldri hørt noe om at han virket som prest. Anders og Frøydis slo seg ned på Lindås ved Bergen og han ble lektor ved gymnaset der. 
Er det mulig å finne ut om han før det virket som prest, for eksempel i Buksnes i Lofoten?

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.