Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Min farfars bror (Ref. "Krigsskoleutdannede offiserer. B. 4 : 1891-1965 - Kull 1914" nb.no)
Han forble enslig hele livet og fortalte lite om sitt liv. Jeg lurer på om det er mulig å få innsyn i hans
"mappe"? Jeg er spesielt interessert i evt. søknadsbrev ol. hvor han kan tenkes å skrive litt om seg selv og
sin motivasjon, og selvfølgelig også hans "eksamen" ol.

Mvh Jens. 

Katalogen for arkivet etter Krigsskolen finnes publisert på Arkivportalen: https://arkivportalen.no/entity/f6763c77-7412-4e23-bfa5-bc4a8cb3435b?ins=AV

Arkivet ser ikke ut til å være ordnet etter elevmapper, men det omfatter både elevprotokoller, eksamensprotokoller og karakterprotokoller. Det kan imidlertid ikke garanteres at disse protokollene er fullstendige for alle år. Materialet fra den aktuelle perioden er fritt tilgjengelig og kan gjennomgås på lesesalen i Oslo.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.