Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Sylvie Olsd og Ole Hanssøn, Bergen

Recommended Posts

Sylvie Olsd og Ole Hanssøn fikk to barn sammen, Birte, døpt i Domkirken 26.11.1720, og Ole, døpt i Domkirken 07.09.1727. Ole Hanssøn døde før 1746. Det var skifteregistrering i 1746. Jeg antar at det er han som ble begravet fra Nk 27.04.1744. Sylvie er registrert begravet fra StJ 05.07.1748.

Koblingen i registeret for Sylvies begravelse viser til kirkebok for Domkirken, men jeg finner ikke henne i det skannede materialet. Det kan skyldes feiltasting e.l., men jeg finner henne heller ikke i det skannede materialet for 1747 eller 1749, og heller ikke i skannet materiale fra StJ.

Er det noen som kan hjelpe meg her?

Jeg har heller ikke funnet ekteskapsinngåelse for Sylvie og Ole. De må ha giftet seg i 1720 eller tidligere, og da synes det å mangle registre fra Domkirken. Finnes det andre kilder eller opplysninger?

Jeg er primært interessert i hvor disse to kommer fra. Sjømilitært manntall fra 1704 viser registrering av "Ole Hansøn" fra Tarrang (Austevoll). Det kan passe med at han ble oppgitt å være landsoldat da første barn ble født, og matros hvis registreringen for 27.04.1744 gjelder ham. Denne koblingen er usikker.

Kan noen bringe meg videre?

Arne

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/372957-sylvie-olsd-og-ole-hanss%C3%B8n-bergen/
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.