Gå til innhold
Arkivverket
Oddbjørn Johannessen

Gruvearbeider Kiddel Olsen, Baaselands (Næs) Verk, f. ca. 1650 i "Scheen"

Recommended Posts

Oddbjørn Johannessen

Jeg fortsetter tråden om gruvearbeider Kiddel Olsen her.

Min lenke (84377: Gruvearbeider Kiddel Olsen, f. ca. 1650 i 'Scheen')

I innlegg 10 i den gamle tråden nevner Ingeborg Fløystad en Hans Brunvald/Brunvold, som også er å finne på Baaselands Verk i 1701-manntallet (48 år) - og som også har "Scheen" som oppgitt fødested. Han kom imidlertid til Holt i 1690-årene fra (Brunla)nes Verk. Her er en tråd der han og etterkommerne forsøksvis dikuteres:

Min lenke (70904: Far og sønn Bronwall/Brunwall (m.fl. stavemåter), Baaselands verk ca. 1700)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddbjørn Johannessen

Ref. innleggene 13 og 15 i den gamle tråden:

Den eneste Anders Pedersen med antatt tilknytning til Næs jernverk jeg finner i KB for Holt på 1740-tallet, er en Anders Pedersen Stormo. Han ble trolovet 12. trinitatis 1746 med Astri Taraldsdatter, og kausjonistene var en Klemmet St(...) og Jens Krogen. Vielsesdato: Alle helgensdag 1746. Astri Taraldsdatter var sannsynligvis identisk med den Astri Taralsdatter Angelstad-eie som ble døpt i desember 1719.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddbjørn Johannessen

Jeg gjør et forsøk på å løfte denne opp igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.