Gå til innhold
Arkivverket

Hvorfor er det ikke nummer på debattene som i det game brukerforumet?


Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

En ting som undrer meg er hvorfor det ikke er nummer på debattene som i det gamle brukerforumet...

 

Da var det lett å identifisere ut hvilke andre debatter en viste til, samt at en kunne lenke debattene enkelt sammen...

 

Ja, det er en liten nedtur å i det hele tatt måtte søke på debattene, når det også innrømmes at det ved søking må brukes minst 4 tegn.... Problemet er da at famienavn og hendelser med mindre tegn ikke er direkte søkbare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan svare på ditt spørsmål med sikkerhet, men din debatt har vel fått nr 408, om du ser øverst i adressefelt/URL. Om vi kan bruke dette nummeret til noe vet jeg jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som undrer meg er hvorfor det ikke er nummer på debattene som i det gamle brukerforumet...

 

Da var det lett å identifisere ut hvilke andre debatter en viste til, samt at en kunne lenke debattene enkelt sammen...

 

Jeg tror nok ikke du har oppdaget mulighetene som ligger i dette forumet ennå når det gjelder å identifisere og lenke til andre debatter eller tråder. Blant annet er det en utmerket søkefunksjon som søker gjennom all tekst i samtlige innlegg og lister klikkbare titler til hver tråd. Så kan du høyreklikke på den tittelen du ønsker, og kopiere lenkeadresse. Denne adressa kan du bare lime rett inn i innlegget ditt.

 

Det er egentlig det å henvise til temanummer som er den krøkkete måten, - men det er klart at når en først er vant med den metoden så fungerer den jo.

 

Ja, det er en liten nedtur å i det hele tatt måtte søke på debattene, når det også innrømmes at det ved søking må brukes minst 4 tegn.... Problemet er da at famienavn og hendelser med mindre tegn ikke er direkte søkbare.....

 

Det har jo ASC svart på i et annet tema opprettet av deg her: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/268-hvorfor-maa-en-bruke-mer-enn-4-bokstaver-i-et-soek/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif, jo jeg har oppdaget mulighetene til å identifsere og lage lenker til andre debatter... men, nå er alt annerledes og angående nummer på debattene, så ser jeg nå at denne er nr 408... ikke like lett å oppdage alt på en uke, og en lærer så lenge en lever...

 

Må nok si at det var lettere da en med en gang så hvilket nummer en debatt har.... men, men ting forbedrer seg jo etter en tid i bruk når barnesykdommene er fjernet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.