Gå til innhold
Arkivverket
Øivind Larsen

Korrekturlesere søkes

Recommended Posts

Øivind Larsen

Jeg er i ferd med å skrive av kommunikantprotokoll 1 (1800-1821) for Eidsberg, en veldig nyttig kilde for slektsforskere. I de vanlige kirkebøkene finner vi opplysninger om dåp, konfirmasjon, vielse og død. Det fins perioder i livet i ingen av disse hendelsene inntraff. En kan i denne protokollen f. eks. følge husmenn og tjenere fra sted til sted fordi bosted oppgis, omtrent når de dør (da vil de ikke lenger finnes i protokollen), når menn gifter seg (da er de oppført med ”og kone”) m.m.

Vil du se hvordan protokollen ser ut, finner du den her (det er her neste bit av korrekturlesingen starter):

http://picasaweb.google.com/eemehlum/EidsbergKommunikantprotokoll118001821?feat=directlink#5414068390668842066

Registreringen skjer i Augustus2_1. Det finnes god veiledning for Augustus og registreringstandarden Kyrre.

Korrekturlesingen kan deles på flere.

Jeg har allerede sendt inn første del av protokollen til Digitalarkivet for utlegging der. Den inneholder post 1-6629. Jeg har til nå registrert nesten 30.000 poster av i alt ca. 60.000. Nye deler av protokollen vil bli lagt ut etter hvert som korrekturlesing og retting er unnagjort

Interesserte kan kontakte meg uforbindtlig på oivind_larsen at hotmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind Larsen

Jeg løfter fram igjen dette innlegget i håp om noen kan hjelpe meg med korrekturlesing av Kommunikantprotokoll 1 (1800-1821) for Eidsberg. Jeg er snart ferdig med registreringen, og pr. i dag har jeg registrert vel 60.000 poster. Første del av protokollen vil bli lagt ut på Digitalarkivet om noen dager, men jeg trenger korrekturleser(e) til perioden 1806-1821.

For mer informasjon: se innlegget nedenfor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive