Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Charlotte K Hagen

Hjelp til tyding trolovelse 1776

Recommended Posts

Gjest Charlotte K Hagen

Jeg prøver å finne ut hvor Sara Hansdatter, g. 20. mai 1776 med Tølløv Michelsen Snoen (fra Meldal) har sin opprinnelse. Jeg har funnet trolovelsen (http://www.arkivverk...y&idx_side=-123 10 mai) og der står det "Pigen Sara Hansdatter af.." også forstår jeg ikke de siste tegnene. Noen som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Biberg Kristensen

Det ser ut som en gotisk W.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Hvis du ser på Martha Iversdtr. øverst til venstre, så ser avslutningen identisk ut.....uten at det gjorde meg noe klokere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Jeg tror det kan stå Nl. (Nordland)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Charlotte K Hagen

Jeg ser at på motsatt side, 9. juni, Døbt nr. 1 er dette også brukt, men på den siste personen står det faktisk "af Nordl". Spørsmålet er da om det er "Nordland" eller "Norlandet", som er nå en del av Kristiansund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Jeg er helt "grønn" når det gjelder geografien her, men etter det du skriver, så vil jeg tro at "Norlandet" er det mest logiske i dette tilfellet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.