ivarmodo Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16331&idx_id=16331&uid=ny&idx_side=-80 Kirkebok for Domkirken. dåp nr 23 Rebekka Rau Hva står før fars navn, og etter mors navn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eline Johansen Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Jeg leser "Kunstbevider Christopher Rau og Pigen Marthae Røe fra Reberbanen" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn Gunnar Oldervik Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Synes det står kunstberider foran barnefaren, mens mora var frå Reberbanen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivarmodo Posted February 12, 2011 Author Share Posted February 12, 2011 Takk begge to! Helt til høyre på denne dåpen står det 3. leiermål med forskjellige -------? Hva står det egentlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn Gunnar Oldervik Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 3 leiermaal med forskjellige Personer. Oppgiven af barnemoderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else B. Rustad Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 3die Leiermaal med forskjellige Personer. Opgivet af Barnemoderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn Gunnar Oldervik Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Ser at Else er mere nøyaktig i sin transkribsjon enn jeg. Det finst ikke en eneste bokstav som er feil der så vidt jeg kan se. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivarmodo Posted February 12, 2011 Author Share Posted February 12, 2011 Takker så mye begge to. Jeg tenkte vel at dette ordet betydde det. Skulle ha lært meg mer om gotisk skrift. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Skulle ha lært meg mer om gotisk skrift. Då har du eit flott utgangspunkt her men elles er det trening og trening og trening som gjeld, så berre stå på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts