Gå til innhold
Arkivverket

Ole Frederiksen, Vardal, Oppland - hvem var hustruen ?


Litta
 Del

Recommended Posts

I 1832 døpes Hans Christian Olsen i Vardal, oppland. Foreldre er Ole Frideriksen og Kjerstin Olsdatter Hage: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Vardal, Klokkerbok nr. 4 (1831-1853), Fødte og døpte 1832, side 2.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9305&idx_id=9305&uid=ny&idx_side=-5

 

Jeg sjekket konfirmasjonen, men der står bare fornavn på foreldrene <_<

 

Dette parret har jeg ikke funnet hverken vielse til eller andre døpte barn. Derimot finner jeg flere barn av Ole Frideriksen og Kjerstin Knudsdatter og likeledes deres vielse. Her er også Hage nevnt som bosted. Ved vielsen Berg.

 

Kan det være feil ved registreringen eller er det meg som går glipp av noe her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Foreslår at du legger ut samme etterlysning på www.slektshistorielaget.no

Jeg kan ikke finne dette paret viet i Vardal.

Finner derimot Ole Frideriksen og Kristine Knudsdtr viet 19.10.1823 i Vardal og de har flere barn.

 

Smil :)

Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du har funnet riktig par og at Kjerstine heter Knudsdatter. Hun døde på Hage i 1836<BR><BR> http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=gr05271831&gardpostnr=189&personpostnr=193&merk=193#ovre<BR><BR>Enkemann Ole Fredriksen Hage giftes igjen samme år<BR><BR>

Gjøvik og Toten Slektshistorielag - Viede i Vardal 1831-53

Protokoll:A 5Side:198Nr:01År:1837<BR>Vielsesdato:29.12.1836Brudgom fornavn:Ole<BR>Brudgom farsnavn:Frederiks.<BR>Brudgom slektsnavn: Brudgom bosted:Hage<BR>Er.Brudgom yrke/stand:Smed<BR>Brudgom sivilstand:Enkem.Brudgom fødested:Biri<BR>Brudgom alder:38Brudgom far:Frederik Olsen<BR>Brud fornavn:Marte<BR>Brud farsnavn:Knudsdr<BR>.Brud slektsnavn: Brud bosted: Brud yrke/stand:Hmdr<BR>.Brud sivilstand:Pige<BR>Brud fødested:Øverbye<BR>Er.Brud alder:31<BR>Brud far:Knud Knudsen<BR>Merknader:K: Efter Skifterettens Tilstaaelse - Intet at skifte. Den første Kone død.Forlover 1:Mann John bor Hage<BR>Forlover 2:Mann Peder bor Smedsrud<BR>1 lysning dato:04.12.18362 lysning dato:11.12.18363 lysning dato:18.12.1836Lysningsforlanger:BrudgommenBrudgom koppestatus:N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du har funnet riktig par og at Kjerstine heter Knudsdatter. Hun døde på Hage i 1836

 

Takk, Hilde. Jeg forsøkte å lete etter dødsfallet hennes, men i kveld er det helt umulig å komme inn i arkivene !

 

Da vil det si at det er feil i kirkeboken, for der står det vitterlig Olsdatter. Jeg tenkte nesten at det kunne være slik, for det var det eneste som stemte.

 

Da kan jeg sove godt i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og er det vanskelig å komme inn, håper det blir bedre i morra. Joda det står vitterlig Olsen i både klokkerboka og ministerialboka ved dåpen til Hans Christian, men det er nok feilskrevet. Bostedene på familien og faddere ved barnas dåp ligger, såvidt jeg vet i samme område i Øverbyen i dagens Gjøvik kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.