Gå til innhold
Arkivverket

Vestfold-Jakob Olsson død 1770- +++ Ramnes

Finn H Bakken
 Del

Recommended Posts

Har Jakob Olsen gaardbruker Søndre Langeli Ramnes Vestfold 1745-65. Han kom fra Grytemørk Våle.

gift 1g 1745 med Johanne Syvertsdatter-død 1770 - gift 2g 1771 m Mari Larsdatter. Han flyttet til Langemyr Ramnes.

Kjenner noen til noe skifte etter han - evt. når han døde. Har ikke klart finne dette.

Takker for hjelp/tips.

mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

hvis Jakob Olsen døde i 1770, hvordan kan han da ha giftet seg 2. gang i 1771 med Mari Larsdatter? Eller er det jeg som leser feil?

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at første kona døde i 1770 og at han giftet seg på nytt i 1771; da blir det klarere. Han var på Søndre Langeli fra 1745-1765 og så på Langemyr.

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at første kona døde i 1770 og at han giftet seg på nytt i 1771; da blir det klarere. Han var på Søndre Langeli fra 1745-1765 og så på Langemyr.

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Grethe -

dette nye system er ikke så greit foreløpig -

i min overskrift skrev jeg Jakob Olsson død 1770 og skal være plus plus plus -det er iallefall etter.

Hans første kone Johanne døde 1770 og han giftet seg på nytt i 1771 - så han er død etter det.

Håper dette er klarere ?

mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dette så helt fint ut det var vel jeg som ikke helt fikk med meg alle plussene :huh:

Jeg finner en enke Mari Larsdatter i Ramnes i 1801, hun er mor til husbonden Johan Jacobsen - er det kone nr. 2 til Jacob Olsen??

1801

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg dåpen til Johannes, sønn av Jacob Olsen Langemyr og Mari Larsdatter - Vestfold fylke, Ramnes, Ministerialbok nr. 1 (1732-1774), Fødte og døpte 1772, side 90 Dåp

Hvis Mari var 75 år i 1801, var hun født ca. 1726 og skulle da være 46 år gammel da sønnen ble født. Går ut fra at det ikke var flere barn i ekteskap nr 2?

Dåpen til Maris barnebarn, Johannes i 1793 - Vestfold fylke, Ramnes, Ministerialbok nr. 3 (1790-1813), Fødte og døpte 1793, side 104-105 Side (pag.) 105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.