Gå til innhold
Arkivverket
Finn H Bakken

Vestfold-Jakob Olsson død 1770- +++ Ramnes

Recommended Posts

Finn H Bakken

Har Jakob Olsen gaardbruker Søndre Langeli Ramnes Vestfold 1745-65. Han kom fra Grytemørk Våle.

gift 1g 1745 med Johanne Syvertsdatter-død 1770 - gift 2g 1771 m Mari Larsdatter. Han flyttet til Langemyr Ramnes.

Kjenner noen til noe skifte etter han - evt. når han døde. Har ikke klart finne dette.

Takker for hjelp/tips.

mvh finn h bakken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Hei,

hvis Jakob Olsen døde i 1770, hvordan kan han da ha giftet seg 2. gang i 1771 med Mari Larsdatter? Eller er det jeg som leser feil?

Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Det er vel slik at første kona døde i 1770 og at han giftet seg på nytt i 1771; da blir det klarere. Han var på Søndre Langeli fra 1745-1765 og så på Langemyr.

Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn H Bakken

Det er vel slik at første kona døde i 1770 og at han giftet seg på nytt i 1771; da blir det klarere. Han var på Søndre Langeli fra 1745-1765 og så på Langemyr.

Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn H Bakken

til Grethe -

dette nye system er ikke så greit foreløpig -

i min overskrift skrev jeg Jakob Olsson død 1770 og skal være plus plus plus -det er iallefall etter.

Hans første kone Johanne døde 1770 og han giftet seg på nytt i 1771 - så han er død etter det.

Håper dette er klarere ?

mvh finn h bakken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

ja, dette så helt fint ut det var vel jeg som ikke helt fikk med meg alle plussene :huh:

Jeg finner en enke Mari Larsdatter i Ramnes i 1801, hun er mor til husbonden Johan Jacobsen - er det kone nr. 2 til Jacob Olsen??

1801

Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Her fant jeg dåpen til Johannes, sønn av Jacob Olsen Langemyr og Mari Larsdatter - Vestfold fylke, Ramnes, Ministerialbok nr. 1 (1732-1774), Fødte og døpte 1772, side 90 Dåp

Hvis Mari var 75 år i 1801, var hun født ca. 1726 og skulle da være 46 år gammel da sønnen ble født. Går ut fra at det ikke var flere barn i ekteskap nr 2?

Dåpen til Maris barnebarn, Johannes i 1793 - Vestfold fylke, Ramnes, Ministerialbok nr. 3 (1790-1813), Fødte og døpte 1793, side 104-105 Side (pag.) 105

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive