Anne Margrete Gilhuus Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Noen her som vet om kirkebøker for Skoger er på nett? Gjelder tiden 1909-1918,. har søkt men kan ikke finne ut noe for nevnet datoer. Skulle så gjerne funnet fødselsdatoen til min far Arne Løvaas, f. på Konnerud den 18:05.1918 og d. den 8.06. 1987. Har fått fødseldatoen fra Skoger Kirkekontor for mange år siden, men der sto d ikke etternavnet, bare fornavnet på ham og alle søskenene hans. Men etternavnet på far og mor sto der. Og på far sto d Christian Løvaas. Grunnen til at jeg vil så gjerne vite dette er at jeg har søkt om å få ta pikenavnet mitt som mellomnavn, og i dåpsattesten min står etternavnet skrevet som Løvås, men både oldefar, farfar og min far og søskenene hans vet jeg sikkert at de skrev det med to aer. Det hersker en smule forvirring i slekta nå da, for noen av søskenbarna mine skriver det med 2 aa`er og andre med å, men det får være opp til dem og velge skrivemåte ;-) Jeg har vel blitt mer og mer opptatt av dette all den tid det nå er enklere å gjøre noe med, og fordi jeg er den eneste i slekta som driver med slektforskning :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne Margrete Gilhuus Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 jeg fant det, så jeg trenger ikke hjelp! :-))))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carsten Schanche Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Her er Arne http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4837&idx_id=4837&uid=ny&idx_side=-10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts