Gå til innhold
Arkivverket
Lars Steinar Hansen

Kirkebok for Stangvik

Recommended Posts

Lars Steinar Hansen

Hei!

Jeg stilte et oppfølgingsspørmål vedr. kirkebok for Åsskard i et annet forum, men etter at Statsarkivet i Trondheim fikk sitt eget følger du kanskje ikke med der.

Kirkebok/-bøker for Stangvik prestegjeld finnes altså ikke mikrofilmet for perioden etter 1879. Det jeg lurte på, var om du vet om dette materialet er tapt? Eller er det bare ikke innsendt til Statsarkivet? Transkiberingen av Åsskard sogn tyder jo på at det finnes noe der ute, men jeg aner ikke når den jobben ble gjort. Jeg venter på Stangvik sogn. Bør jeg og andre som venter kontakte noen for å øve press på de som har ansvar for innsendingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn Karlsen

Jeg regner med at bøkene finnes, men at de ikke er avlevert. Vi sender generelt brev ut om innkalling av kirkebøker snart, men det er absolutt ikke noe i veien for at du tar direkte kontakt med prestekontoret og etterlyser bøkene. De har jo en plikt etter rundskriv fra departementet å innlevere alle klokkerbøker med en gang de er utskrevet og ministrialbøker når det er gått 80 år etter at de er utskrevet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive