Gå til innhold
Arkivverket
Gro Monica Roos

Bygdebok for Svinndal, Østfold

Recommended Posts

Gro Monica Roos

Hei

Er det noen der ute som tilfeldigvis sitter med Bygdebøker for Svinndal, Østfold?

På Gården Roos bodde det en Hagbart Sigvard Olsen, og jeg er interessert i hans forfedre og evt søsken. Har bestilt bøkene med det var jo 3 mnd vente tid, og jeg trenger derfor noen som kan hjelpe meg litt videre. Kan jo ikke sitte å tvinne tommeltotter i 3 mnd:-)

Håper noen kan forbarme seg over meg:-)

Monica

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Jeg har visst ikke lagt inn lenkene riktig i de to siste innleggene, ser jeg, men du har sikkert funnet ut av dette selv nå ... ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

I dåpen er en av fadderne Hans S. Helgedal og her er Hans Svendsen Helgedal i 1865-tellingen - kanskje en bror av Ole? http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=30&filnamn=f60137&gardpostnr=304&personpostnr=1647#nedre

En sannsynlig kandidat? Dåpen til Ole Svendsen f. 1825 hvor familien bor på Helgedal:

Østfold fylke, Våler, Ministerialbok nr. I 5 (1815-1839), Fødte og døpte 1825, side 156-157.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7527&idx_id=7527&uid=ny&idx_side=-81

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Glemte å si at han er nr. 37, født 26. november, døpt 4. desember 1825 med foreldre Svend Olsen og Mari Svendsdatter Helgedahl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn Dahler

Hei

Er det noen der ute som tilfeldigvis sitter med Bygdebøker for Svinndal, Østfold?

På Gården Roos bodde det en Hagbart Sigvard Olsen, og jeg er interessert i hans forfedre og evt søsken. Har bestilt bøkene med det var jo 3 mnd vente tid, og jeg trenger derfor noen som kan hjelpe meg litt videre. Kan jo ikke sitte å tvinne tommeltotter i 3 mnd:-)

Håper noen kan forbarme seg over meg:-)

Monica

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn Dahler

Jeg sitter med alle 5 bind av Bygdebøkene for Våler og har sendt deg en privat mail.

Hilsen Bjørn Dahler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive