Gå til innhold
Arkivverket
Sigurd Eliassen

Dødsfall Georg Severin Eliassen desember 1950

Recommended Posts

Sigurd Eliassen

Eg lurer på om dødsfallet til Georg Severin Eliassen i 1950 står i dødsfallsprotokollen for Trondheim. Han døydde etter Nærøy bygdebok 13. desember 1950. Etter adressebok for Trondheim budde han då i Fotveita 4. Han er oldefar min, og eg er interessert i alt som måtte stå i protokollen.

Mvh

Sigurd Eliassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn Karlsen

Dødsfallet meldt 4/1 1951, død 13/12 Enkemann Georg Severin Eliassen, fhv. snekker, f. 20.04.1865 i Kolvereid, bopel Fotveita 4, død Tyholt sykehus.

Fellesbarn: 1. Abel Eliassen, revisor, Klostergt 23, ansatt T.heim trygdekasse.

Meldt av Strinda og Selbu skifterett. Intet til skifte. 16/2-1952 Alderstrygd kr 20 og begr.bidrag anvist nr 1 og vedk. byrå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigurd Eliassen

Mange takk for svaret.

mvh

Sigurd Eliassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Robert

Dødsfallet meldt 4/1 1951, død 13/12 Enkemann Georg Severin Eliassen, fhv. snekker, f. 20.04.1865 i Kolvereid, bopel Fotveita 4, død Tyholt sykehus.

Fellesbarn: 1. Abel Eliassen, revisor, Klostergt 23, ansatt T.heim trygdekasse.

Meldt av Strinda og Selbu skifterett. Intet til skifte. 16/2-1952 Alderstrygd kr 20 og begr.bidrag anvist nr 1 og vedk. byrå.

Litt flisespikkeri... Men Georg Severin Eliassen (min oldefar) ble født en uke senere, nemlig 27.04.1865. I hvert fall om man skal tro kirkebøkene, eller rettere sagt "Klokkerboken" (arkivreferanse 780C02) der han står oppført som konfirmant søndag den 13. juni 1880.

Hilsen Robert Eliassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn Karlsen

Hei

Dødsfallsprotokollen vil i alle tilfelle være en sekundær kilde i forhold til hans fødselsdato.

Mvh

Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive