Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Eg lurer på om dødsfallet til Georg Severin Eliassen i 1950 står i dødsfallsprotokollen for Trondheim. Han døydde etter Nærøy bygdebok 13. desember 1950. Etter adressebok for Trondheim budde han då i Fotveita 4. Han er oldefar min, og eg er interessert i alt som måtte stå i protokollen.

Mvh

Sigurd Eliassen

Dødsfallet meldt 4/1 1951, død 13/12 Enkemann Georg Severin Eliassen, fhv. snekker, f. 20.04.1865 i Kolvereid, bopel Fotveita 4, død Tyholt sykehus.

Fellesbarn: 1. Abel Eliassen, revisor, Klostergt 23, ansatt T.heim trygdekasse.

Meldt av Strinda og Selbu skifterett. Intet til skifte. 16/2-1952 Alderstrygd kr 20 og begr.bidrag anvist nr 1 og vedk. byrå.

• 3 måneder senere...

Dødsfallet meldt 4/1 1951, død 13/12 Enkemann Georg Severin Eliassen, fhv. snekker, f. 20.04.1865 i Kolvereid, bopel Fotveita 4, død Tyholt sykehus.

Fellesbarn: 1. Abel Eliassen, revisor, Klostergt 23, ansatt T.heim trygdekasse.

Meldt av Strinda og Selbu skifterett. Intet til skifte. 16/2-1952 Alderstrygd kr 20 og begr.bidrag anvist nr 1 og vedk. byrå.

Litt flisespikkeri... Men Georg Severin Eliassen (min oldefar) ble født en uke senere, nemlig 27.04.1865. I hvert fall om man skal tro kirkebøkene, eller rettere sagt "Klokkerboken" (arkivreferanse 780C02) der han står oppført som konfirmant søndag den 13. juni 1880.

Hilsen Robert Eliassen

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.