Gå til innhold
Arkivverket
Aase R Sæther - Gloppen

Skifte på Føleide i Gloppen - lesehjelp

Recommended Posts

Aase R Sæther - Gloppen

I dette skiftet på Føleide , etter Mons Pederson, får vi vite at han har ei ste-dotter, Klara Johannesdtr. (Heile siste spalte på sida før den eg har lagt lenke til handlar om midel ho hadde fått i arv etter far sin). Eg meiner å lese at Sjur Rye har vore verje for henne, men no er for gammal og skrøpeleg til det, men at "hans myndling" - Klara? har tenkt å gifte seg med Gabriel Olsson som også er til stades. Men Klara gifter seg med Rasmus Olsson Heggdal ca 1706, same månad som Gabriel Olsson gifter seg med Agnete Byrgedtr Rauset, så det har i så fall ikkje blitt noko av. Nokon som vil lese denne sida og siste spalte på forrige? Eg er ikkje ute etter ordrett innhald, berre eit samandrag av fakta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Avdødes stedatter Clare Johannesdatter hadde til gode arvemidler etter faren, og siden hennes formynder Siver Rye for sin Alderdom og Svaghed ikke lenger kan "forestaae uden hand for bemeldte Løsøre maatte giøre til penge, og hans Myndling agter sig med første i dend Hellige Egteschab at begive med Gabriel Olsen som og nu var tilstæde, altsaa haver Myndtlingen nu forschrefne sin Fædrene arf self annammet".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Mange takk for hjelpa! Dette viser igjen kor viktig det er å lese heile skifte, ikkje berre innleiinga. At Klara er stedotter til Mons ser ikkje ut til å ha vore kjent for bygdebokforfattaren i Gloppen. Men som sagt, noko ekteskap blei det ikkje - dei to nemnde gifte seg på kvar sin kant to år etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive