Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#63] Kirkebøker for Sogn og Fjordane

Recommended Posts

Gjest Bernt R. Sørensen

Jeg har stilt dette spørsmålet tidligere i et annet forum og fikk et delvis svar. Prøver igjen her.Jeg har aner fra Førde men er ikke i stand til å finne disse under hverken fødte, vigde, døde eller utflyttet. Betyr dette at datasamlingen ikke er komplett? Jeg har funnet opplysninger på Statsarkivet men prøver å komplettere disse.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/86024-63-kirkeb%C3%B8ker-for-sogn-og-fjordane/
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ja!Vi har laget et overslag over hvor mye arbeid som gjenstår før vi har alle norske kirkebøker før 1900 på plass i Digitalarkivet. Svaret vi kom fram til var om lag 275 årsverk. Hadde vi hatt 275 dugende personer i arbeid ville vi altså vært i havn på ett år.Men når vi ser på hva vi faktisk rår over av ressurser, ser vi at det vil gå atskillig mer tid (og når vi i tillegg også må registrere mange andre kilder, så vil det naturlig nok ta enda lenger tid). Men noe skjer, og i løpet av de siste månedene har vi nyregistrert om lag 50 000 poster i måneden. Og i Digitalarkivet skal det nå ligge nesten 6,5 millioner poster - så et stykke på veg er vi faktisk allerede kommet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.