Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Marthinsen

[#200] Nytt brukergrensesnitt - "Neste" blir feil

Recommended Posts

Gjest Bjørn Marthinsen

Jeg fikk tilslag på 15 personer på et søk, og fikk opp de første 10 på skjermen. Klikket på disse etter tur for å se hele deres familie. Dette fungerte OK. Så skulle jeg gjøre det samme med de neste 5, men da ble det tull. Person 10-15 får jeg ikke klikket på så jeg ser deres familie, og etter å ha bladd litt fram og tilbake blir listen bare rot.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Andersen

En variant over samme tema:I kirkebøkene kommer post 1-10 opp. Neste øker til 11-20 i overskriften, men viser 7-16 i bildet. Deretter 21-30 i overskrift og 17-26 i bildet osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Andersen

Jeg har også prøvd å ta Neste etter å ha kommet til en gård. Neste gir da neste gård i riktig nummersekvens pga at antall bosatte er kjent.Når jeg prøver Førre så hopper jeg over en gård dersom det er færre enn 10 bosatte på den mellomliggende. Jeg har testet og får forrige gård ved å gå til # (først på aktuell side) - 1 i stedet for -10. Men det har kanskje andre uheldige sider?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

No burde det vera betre. Men dette er noko komplisert, og skal i tilegg oppføra seg forskjellig i forskjellige situasjonar. Om du finn noko gale er eg som alltid svært glad for melding om det. Nett no har eg i tillegg tid til å ordna det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Andersen

En rask test mot FT 1865 og en kirkebok tyder på at det nå fungerer i disse tilfellene. Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive