Gå til innhold
Arkivverket

[#221] Feilmelding FT 1865


Gjest Britt Frank
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Frank

Under FT 1865/Manger søkte jeg på etternavn børjar på Knuds - i listen vises 133 poster Knudsd. Etter markering av disse postene og deretter videre søk etter gardsnavn børjar på Kvam, får jeg feilmeldingen "Arkivverket/1865/f61261/ReadSingleValue". (Jeg leitet etter Kari Knudsd., som også er å finne under gården "Kvamme (Fjeldet)".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Takk skal du ha for ei mønstergyldig feilmelding. Eg skal sjå på det så snart eg kan. Nett no er eg inne i ein fase der eg har førelesingar (om oppdagingane og koloniseringa) kvar dag. Og då blir det ikkje tid til mykje anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Disse forelesningene er nok minst like viktige. Og vi vet jo alle at du løser slike problemer så snart du kan, og nesten til alle døgnets tider - til tross for at du ikke har DA som heltids-jobb. All rosen du har fått, er virkelig velfortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Britt Frank

Ikke for å mase, og til tross for at det er påske: denne feilmeldingen dukker fortsatt opp, også ved en del andre søke-konstellasjoner - har dessverre ikke notert meg alle. Men i alle fall hvis jeg søker beg. på Knuds og så gårdsnavn=alle. Går jeg en annen "vei" og søker gårdsnavn b.p. Kvam, markerer alle Kvamme.../etternavn = alle, får jeg 3 Johannesd., men ingen Knudsd. Jeg har jo selvsagt for lengst funnet "min" Kari Knudsd.(g.m. Rasmus Olsen), men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager at eg har gløymt dette. Det tilhøyrer dei problema det tek litt tid å få orden på. Og du treff meg på ulagleg tidspunkt. På søndag reiser eg til Ellis island NY for å installera emigrantprotokollane på ein maskin som skal stå der under ein stor utvandrarutstilling det neste halve året. Og ein del programvare må snekrast til dette. Så eg er stygt redd eg ikkje får tid å sjå på det før om 10 dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Det er helt greit - kanskje jeg kan faa lov til aa komme tilbake til det senere en gang, dersom hvis... For meldingen har dukket opp ogsaa ved andre navn/gaarder. God reise og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Britt Frank

Nå, i et nytt årtusen, tillater jeg meg å komme tilbake til denne feilmeldingen - som nå viser "ReadSingleValue ArneSd39761". Personen som jeg den gang søkte etter er jo for lengst funnet. MEN problemet/feilmeldingen oppstår fortsatt hvis jeg først søker etter navn, og så etter gårdsnavn - uansett om jeg søker etter gårdsnavn begynner på..., eller alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette står på lista over saker som skal ordnast i neste versjon av programmet. Eg kan ikkje sei når det er ferdig, men i alle høve innan to veker, skulle eg tru. Men ingen garanti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Garanti har vi ikke for noe - og jeg skal heller ikke markere datoen i kalenderen. Bare greit at problemet/feilmeldingen ikke var glemt. En eller annen gang vil jeg sikkert nok en gang prøve å søke etter folk på denne måten, og da får vi sjå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.