Gå til innhold
Arkivverket

[#404] Problem med utskrifter


Gjest Knut Skjånes
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skjånes

Eg har problem med utskrifter idet eg får ikkje med heile breidda. Spesielt merka eg dette da eg skulle ta utskrift av Vigde i Sogn og Fjordane 1669-1922, her fekk eg ikkje med meg dei 6 rubrikkane som står lengst til høgre. Eg kan løyse det ved å nytte funksjonen Print Screen, men eg vil helst ha utskrift av heile tabellen under eitt, gjerne på to ark om det skulle vere nødvendig. Gjer eg noko gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Enkelte databaser har svært mange felt, Sogn og Fjordane-databasene er slike. Her nytter det ikke å få med seg alle felta. Jeg vil anbefale deg å bruke funksjonen "Vel felt å sjå" og markere feltene du vil ha med, forhåpentligvis kommer de inn på en side. Husk også å gå inn på sideoppsett og endre ark til liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Jeg for min del har funnet ut at det letteste er å kopiere hele siden og legge den inn i et tekstbehandlingssystem, f.eks. Word. Da er du fri til å redigere siden som du vil, forminske skriften, dele linjer o.l. Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

I Internet Explorer 5.0 velger jeg Fil, Utskriftsformat og velger "Pairretning" "Liggende". Det er nok lurt å velge mindre skrift også, f.eks. Vis, Tekststørrelse, Minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.