Gå til innhold
Arkivverket

[#429] Kirkebøker


Gjest Sigmund Rannem
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigmund Rannem

Jeg har problemer med kirkebøkene i arkivverket og digitalpensjonatet, f.eks. døpte i Sande (digitalpensjonatet) gir meg kun en side med teksten "sande/sanddobt Hovudløkka". Jeg får lignende resultat for kirkebøker i arkivverket. Forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har vanskeleg for å sjå forklaringa. Alt går fint hos meg. Du har sjølsagt prøvt å restarta maskinen din? Men det burde eigentleg ikkje spela noko rolle. Det som er klart er at noko anna blir overført frå din maskin til servaren enn frå min når me klikkar på den same lenka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asle Jonassen

Forklaringen er nok at en del linker fra sidene som jeg oppdaterer (Slektshistoriske kilder), ikke er korrekte. En del sider hos Digitalarkivet med adressen "www.uib.no....." har blitt endret til "129.177.205.101....". Linken til kirkebøkene for Sande har dessverre ikke blitt oppdatert i min kildeoversikt. Dette er nå fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det beste vil vera å bruka digitalarkivet.uib.no. 129.177.205.101 er ei naudløysing me måtte bruka i førre veka. Hos oss vil adressa etter kvart bli sett attende til digitalarkivet.uib.no.Me vil heller ikkje garantera lenker direkte til ei kjelde (som t.d. Lenke), sjøl om vil gjera det me kan for at denne lenka skal bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kristiansen

Jeg kan ikke komme inn på noe som står under kirkebøkene. Det kommer bare opp Arkivverket/bedo 1816 Hovedløkka. Jeg prøvde også og skrive Digitalverket. uib.no 129.177.205.101 men der kom jeg ikke frem. Kan det være noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Rannem

Jeg har sett naermere paa saken. Naar jeg bruker www.digitalarkivet.uib.no har jeg ingen problemer. Dersom jeg imidlertid gaar inn gjennom digitalarkivet.no/arkivverket/ faar jeg opp to menyer nederst paa skjermen. Den oeverste menyen inneholder det samme som menyen under www.digitalarkivet.uib.no. (der det bare er en meny) og bruker jeg den gaar alt greitt. Den nederste menyen ser imidlertid litt annerledes ut og inneholder en knapp for "kyrkjebøker". Det er naar jeg bruker denne knappen at jeg har problemer, som beskrevet tidligere. La meg ogsaa nevne at jeg bruker Internet Explorer 5.00. Jeg har ogsaa en annen maskin med Internet Explorer 4.0. Med den faar jeg bare opp en meny naar jeg gaar inn paa digitalarkivet.no/arkivverket/ og alt virker uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.