Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#571] Problemer ned søk.

Recommended Posts

Gjest Olav gatland.

Jeg har store problemer med å søke i folketellinger og kirkebøker den siste uken. Får stort sett opp en boks med ingen poster funnet.Bruker jeg deler av navnet/gård o.s.v. med *bak er det helt konsekvent.Lykkes noen ganger med hele navnet.Er der andre som har de samme problemer?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/86532-571-problemer-ned-s%C3%B8k/
Del på andre sider

Gjest Olav gatland.

Hei Hans.Etter som jeg kan forstå,og som jeg har brukt Digitalarkivet før har jeg alltid brukt deler av et navn/fornavn /etternavn/ gård o.s.v.Med etterfølgende * for å få frem alle varianter av navnet.Eks.Ni* Du vil da få frem "alle" varianter av navnet Niels-Nils.Marta- Martha o.s.v.

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette ser ikke ut for å virke lenger, hver gang jeg prøver får jeg 'ingen funne'. Jeg var nett inne på Skifteregisteret og fikk fint opp Lavik tinglag. Ca 11000 personer her. Når jeg så prøver på Takle som gard får jeg endel svar, men når jeg deretter vil komme inn på Takle Midtre eller Takle Ytre, får jeg samme melding. Tilsvarende har skjedd i folketellingene og andre arkiver. Dersom jeg setter opp "byrjar på", får jeg samme feilmelding. Noe må være galt et sted i analysebasen. mvh Kjellaug

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.