Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Tore Næss

[#600] Søk i DP for Eiker

Recommended Posts

Guest Tore Næss

Jeg får ikke søk til å fungere i dataene som Eiker historielag har lagt inn i Digitalpensjonatet. Har prøvd på flere, døpte, konfirmerte osv. på de forskjellige årstall, men får bare melding om at "Ingen poster er funne" selv om jeg søker på navn jeg kan se finnes blant de første 10. Hva er problemet?

Guest Tore Næss

Samme problemet med "Døpte i Sandsvær"

Guest Kjell Hamberg

Det burde fungere hvis man lar være å bruke "lik" eller "begynner på" og istedet bruker "inneholder" eller "alle" som søkekriterier.Må innrømme at dette grensesnittet irriterer meg endel ettersom menyen fremdeles indikerer at alle 4 muligheter er tilgjengelige, men det allikevel er mulig å bruke det når man vet om begrensningene.Kjell H

Guest Anette Skogseth Clausen

Disse databasene det er referert til har kun store bokstaver, og i det nye søkesystemet er det ikke tatt høyde for at dette kan forekomme. Jan Oldervoll er på ferie akkurat nå, men han er klar over problemet og vil få orden på det når han er tilbake. I mellomtiden, kan en søke i databasene ved hjelp av kriteriene "inneheld" og "alle", samt "børjar på", men da kun med en forbokstav i tekstboksen.

Guest Tore Næss

Takk for hjelpen!

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.