Gå til innhold
Arkivverket

[#800] Hans Tanksgd. - FT 1900 Bergen


Gjest Vidar Flesland
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Flesland

Jeg finner ikke Hans Tanksgd. i FT 1900 for Bergen. Leter jeg feil sted? Hadde gaten evnt. et annet navn? Personen jeg leter etter er Josef Larm (f.1858), som iflg. 'adressekalenderen' bodde i Hans Tanksgd. 1 i 1900. mvh Vidar Flesland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er nok helt riktig at Hans Tanks gate mangler i vår versjon av 1900-tellingen for Bergen. En eller annen gang ble om lag 10% av tellingslistene for Bergen plukket ut av originaltellingen, og de har vært borte fra sin rette plass i mange ti-år. Nå er de imidlertid funnet igjen, og de er registrert, og vi skal rimelig snart få skiftet ut de eldre versjonene med de nye, der "ekstrahusholdningene" m.m. er på plass.Når det gjelder Joseph Larm, fotograf født 1. juli 1858 i Torsø i Sverige, så finnes han i folketellingen 1912 for Bergen, da i Jonsvollsgaten 7. Om ønskelig kan jeg skaffe utskrift fra den databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

I FT 1891 for Bergen finner jeg Joseph Larm med familie i Neumannsgade 10, men det hadde du kanskje allerede funnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Takk for hjelpen. Da er det jo bare å vente på at de kommer. Jeg vil gjerne ha en utskrift fra 1912-tellingen. Min e-post adresse er vidar.flesland@vesta.no. Kan du plukke ut alle med ettrnavn Larm? Jeg tror ikke det er så veldig mange. Til Britt: Ja jeg hadde funnet ham i FT 1891, men takk allikevel. mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.