Gå til innhold
Arkivverket

[#899] Begravde i Bergen


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Er alle sokn for begravde i Bergen i perioden 1816 - 1880 registrert? Jeg har lett både i den perioden og for 1881 - 1911 etter Edvard (Evert) Eriksen f. 09 des 1820 i Bergen. Han var bager og enkemann da jeg fant ham i 1865 folketellingen, men han var ikke å se i 1875. Alle hans barn var registrert i Bergen i 1875. Noen tips om hvordan jeg kan søke for å finne han? Jeg tviler sterkt på at han har flyttet fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har igjen å legge ut: Årstad sokn, Maria sokn og St. Paul.Men dersom Edvard Eriksen forsvant mellom 1865 og 1875, er det vel lite trolig han er gravlagt etter 1880?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Nei, jeg også tror at han døde før 1880, men jeg har lett i alle varianter for å finne ham i begravde i perioden 1816-1880, men jeg klarer ikke å finne noen som matcher, så derfor tenkte jeg på muligheten for at han har dødd etter 1880, men forsvunnet i tellingen for 1875. Den eneste Edvard Eriksen jeg fant var en som døde 14.12.1917 i Bergen, men det er jo enda senere og jeg finner ham ikke i 1900 tellingen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.