Gå til innhold
Arkivverket

[#1325] Hvor er "Utvandret fra Trysil" blitt av?


Gjest Bjarne P.Nerby
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne P.Nerby

For en tid tilbake fantes i digitalarkivet en svært nyttig liste som het "Utvandret (ell."utflyttet") fra Trysil". Hvor er nå denne? Er den strøketr helt eller redigert inn i annet materiale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Den er under Kyrkjebøker, Utflytta. Vi har sortert databasene etter hvilke kilder de stammer fra, og utflyttet-basen er fra kirkebokmaterialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne P.Nerby

OK.Takk for svaret, men jeg finner det fremdeles ikke. Der var det svært gode data,som jeg delvis har hatt anledning til å krysskontrollere; og det jeg har sett av dette, var så langt jeg kunne bedømme, ganske korrekt.Nå virker det helt "borte"."Kyrkebøker"; er det under "Litteratur og anna"?Kan du være brydd med å angi dette litt mere nøyaktig? Og kvalitetssikre, så vi vet at det virkelig finnes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne P.Nerby

Takk til Britt Frank.Jeg fant utflyttede,endelig. Men dataoverføringen har nok ikke maktet helt alle bokstavene. Det er en rekke pussige stavefeil;(i tillegg til rene "lesefeil") det ser ut som det er systemfeil.For andre enn lokalkjente viker dette snodig; noen burde rette opp dette. Eksempler:BZck,VZmland,GZfleborgs LZN,S"rna etc etc. Selv om de svenske bokstavene(ä og ö)kan forsårsake sånt,finnes det fonetiske varianter som kan unngå disse,dersom disse har forårsaket dette. "Oversatt" betyr ordene ovenfor;Bäck,Värmland,Gäfleborgs Län og Särna.Alle sammen velkjente navn for grenseboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.