Gå til innhold
Arkivverket

[#1326] Format på øst- og nord-koordinater i MapOnWeb


Gjest Magne Michaelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Michaelsen

Jeg har sjekket på MapOnWeb's hjemmeside, men kan ikke finne noe informasjon der som besvarer mitt spørsmål. Jeg har dessuten sjekket øst- og nord-koordinater på MapOnWeb mot kjente kartformater uten å oppnå noen samstemmighet. Jeg synes at Digitalarkivet bør sjekke innholdet (og nøyaktighten) av de hjemmesider man refererer til, når man benytter disse som en del av sin egen tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg antar at Yngve N mente det var mer naturlig å sende en mail til den postkassen de har på hjemmesiden og spørre.Jeg får ikke opp noen kartreferenser nå i det nye formatet, men i det 'gamle' på totalkart.no er det vanlige geografiske koordinater, men angitt desimalt. Dvs 60g 30' = 60.500Når det gjelder kvalitet på refererte linker kan jeg ikke se at noen har ansvar for å sjekke kvaliteten på det de henviser til. Da tror jeg det ville bli svært lite av henvisninger! Spesielt gjelder dette når det en gratis SERVICE og ikke en betalt TJENESTE.I dette tilfellet er kartgrunnlaget levert av Statens Kartverk og Norsk Eiendomsregister (eid av Justisdept). Man skulle jo tro at det da var bra kvalitet. Likevel finner jeg tre feil rundt stedet der jeg har hytte uten engang å zoome inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.