Gå til innhold
Arkivverket

[#1343] Useriøse innlegg - registrering av brukerne


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg ser at Digitalarkivet til stadighet blir plaget av useriøse innlegg, noe som sikkert de fleste synes er kjedelig.Hadde det vært en mulighet fra deres side og lage en ordning med registrering av de som ønsker å bruke digitalarkivets sider? Gjerne med brukernavn og passord. Det er jo flere firmaer som benytter seg av dette, der man må registrere seg med navn og mailadresse. Jeg vet at dette vil kunne medføre noe merarbeid, men samtidig så øker det jo tross alt "kontrollen" over hvem som har tilgang. Jeg tror at man på den måten hadde blitt kvitt plagsomme "gjester" på digitalarkivet, da dette medfører merarbeid for dem, samt at de da vil bli gjenkjent pga mailadressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Da vi startet opp DA i januar 1998 var det blant annet spørsmål om vi kunne gjøre tilbudet gratis for alle. Det var viktig for oss å få det til. Vi har sett det som ønskelig å holde åpen adgang for alle til å ta kontakt og uttrykke seg. Og vi vil nødig gjøre for store inngrep. (Er det en trøst kan vi fortelle at dere knapt har fått se det verste. Vi mottar en del mailer som ikke egner seg for publisering.)Det har sine kostnader. Vi har opplevd forsøk på "innbrudd" for å ødelegge, vi har vært nødt til å fjerne innlegg fordi de er støtende. Selvsagt ser vi at mange opptrer under oppkonstruerte navn, og slik sett bryter de spillereglene som er satt opp.Vi vil komme til å innføre passord for tilgang til deler av det materialet vi legger ut, men det er tungvint for oss.Inntil videre vil vi derfor la det fortsatt være åpent å gjøre bruk av alle funksjoner og tjenester.MEN FOR ORDENS SKYLD: Vi kan uten det minste tekniske problem stenge adgangen til våre sider for de maskinene som blir brukt for å sende oss vrøvl og vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.