Gå til innhold
Arkivverket

[#1354] Lom og Trysil 1865


Gjest Halvor Aaby
 Del

Recommended Posts

Gjest Halvor Aaby

Jeg finner ikke Lom (Skjåk er i orden) og Trysil i folketellinga 1865 på Internett. Trysil er sannsynligvis ikke lagt inn, mens dataene til Lom ligger et sted blant RHD's filer, uten at jeg har klart å finne inngangsporten. Dersom jeg søker i hele Oppland etter gårder som jeg er sikker på finnes i Lom, får nemlig fram personer på gårdene, og kan finne liste over alle som bodde der. Noe tilsvarende klarer jeg ikke å utføre for Trysil. Dette spørsmålet burde kanskje ha vært reist overfor RHD, men jeg håper at også dere kan svare. Med det samme: Er det flere kommuner der grunnlagsmaterialet for 1865 finnes, men ikke lagt ut på nettet? Med hilsen Halvor Aaby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har fått overført filene fra RHD (også filene som Dovre Data har laget), og vi regner med at disse vil bli lagt ut hos oss i slutten av juli.Når det gjelder materiale som er gått tapt i sin originalform, så finnes det en liste over dette på 1865-siden.Sitert derfra: Mangler: Gol prgj. i Buskerud (hele, 4162 personer, Holtaalen prgj. i Sør-Trøndelag (hele, 3801 personer), Nannestad prgj. i Akershus (Bjerke sogn, 1457 personer), Christiania (minst 106 Speciallister; ca 3700 personer) Digitalarkivet:RHD: I tillegg til materialet lagt ut i Digitalarkivet har RHD ved Universitetet i Tromsø lagt ut 93 av de 116 prestegjeldene og byene de disponerer. Trysil i Hedmark og 22 prestegjeld er ennå ikke lagt ut."I tillegg til dette mangler Askøy sokn hos oss. Der er korrekturen ferdig, og vi er i ferd med å gjøre den klar for utlegging.Trysil er altså registrert, men foreløpig verken lagt ut hos RHD eller hos oss, men vi vil legge den ut når vi konverterer de filene vi har fått fra RHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.