Gå til innhold
Arkivverket

[#1422] Altenberg


Gjest Bente Heuch
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Heuch

En av mine forfedre het Esaias Altenberg, og bodde på Ellingsrud ved folketellingen i 1801.Han var født ca 1770, og døde i 1810.Spørsmålet er hvor kom han fra? Det fantes en Altenburg slekt i Ås på Nøstvedt gård, og én slekt i Skjeen.Da han giftet seg i 1803 kalte han seg Esaias Hansen Altenberg. Det bodde også en kvinne på Romerike på den tiden som het Altenberg. Hun kan ha vært familie. Jeg kan ikke finne ham tilknyttet noen av disse familiene, og jeg vet heller ikke om han kom fra Tyskland. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har lett efter hans bakgrunn i 20 år! På forhånd takk. Bente Heuch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette er vel eigentleg plassert i feil forum; burde vore i slektgranskarforumet. Eg veit at grensene lett vert flytande, så det er berre ei generell påminning til all; ikkje spesielt til Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Slekten i Skien het Altenburg. Jeg ville jo i utgangspunktet anta at Ellingsrud-familien med navnet Altenberg var en helt annen slekt. Har du forsøkt å letei Akers fogderegnskaper fra tiden omkring 1800 (I RA) ? Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Heuch

Beklageligvis ble jeg oppmerksom på at jeg nok hadde henvendt meg til galt forum efter at mailen var sendt. Jeg skal ikke gjøre det mer. Tusen takk for godt råd om Akers fogde regnskaper. Skal prøve det. Bente Heuch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.