Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Solfrid V. Ormøy

[#1425] Strusshamn

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Finner jeg fødte i Strusshamn under fødte i Bergen, eller er det eget sokn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inge Eikeland

Strusshavn høyrer til Askøy prestegjeld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solfrid V. Ormøy

Finnes det noen register over døpte i Askøy? Jeg leter etter en Peter Johnsen født ca. 1860-1880.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Ja. Jeg skulle imidlertid gjerne hatt litt mer presise opplysninger om Peter Johnsen for å kunne identifisere ham. I registeret finner jeg ikke noen som byr seg umiddelbart fram som den rette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Kan det vere Peder Kristoffer Johnsen, f. i Askøy 1873 (iflg. FT 1875 for Askøy) som son av John Andersen, Stenarb., f. 1835 i Haugesund, busett på Lille Damsgaard og Johanne Pedersdtr. f. 1849 i Tysvær?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Om det er Peder Kristoffer du er på jakt etter, var han fødd 0710 og døypt 1611 1873 i Askøy. Han var einaste bornet deira som vart døypt i Askøy, men dei hadde ei jente frå før som eg trur var døypt i Haugesund. Om dei fekk fleire born etter 1875, nytta dei nok Laksevåg kyrkje. Men døypte der, er enno ikkje dataregistrert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.