Gå til innhold
Arkivverket

[#1430] Norwegians living in Minnesota 1880 Census


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg har, takket være Digitalarkivet funnet bestemors 30 år eldre halvsøster, Anna Amalie Michaelsen (Vadsø 1853-) i Minnesota, der hun er gift med Daniel Skinner (1848-) og har barna: Charles Skinner (1879-) Jessie L. Skinner (1880-)Men hvordan går jeg videre for å finne mer info om etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Kari.Det er spennende med Amerika- familier som man ikke kjente noe videre til. Jeg har nettopp, tidlig i sommer. funnet 30 tremennninger samt mange andre der borte. Dette er gjenlevende etter min bestemors tre søstere som alle giftet seg og reiste over i 1890 årene.Jeg har brukt 1 1/2 år og hatt mange bommer. Men det gikk bra til slutt.Det du bør gjøre er å ta kontakt med bygdelagene der borte. Det finnes flere bygdelag som dekker Nord-Norge.Du fnner dem på : www.hfaa.org/bygdelag.Du bør sjekke ut hvilket County stedet er som din familie bodde i 1880 . Det var folketellinger i Amerika i 1900 og 1910.Du bør prøve å få kontakt med amerikanere som trenger hjelp i Norge. Om du kan hjelpe dem, er det større sannsynligheter for at du får hjelp fra Amerikanere for ditt behov.Du kan gå til: [url="http://genconnect.rootsweb.com/index/Norway.htmlDer>Lenke finner du amerikanere som er på jakt etter norske røtter. Jeg har selv hjulpet mange med informasjon.Når du kjenner til hvilket County og sted familien bodde - og når. Kan du ta contakt med the County Historical Society. Der kan du også få noe hjelp. På det ene stedet hvor jeg søkte min familie i Minnesota, fikk jeg en fantastisk hjelp, mens et annet i S.D har de ikke svart enda. Brevet ble sendt primo April.Så har vi pressen. Om du ikke gir deg , men snakker (mailer ) til redaktøren , så kan det hende , om det er en liten lokalavis i det aktuelle området, at du får noen linjer.Det finnes også en organisasjon i Amerika: The Sons of Norway so uth\gir et blad (Magasin) som heter Viking. Der kan du annonsere, men må være medlem av organisasjonen. Internettadresse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Eller du kan begynne i den andre enden. Gå inn på International White and Yellow Pages : http://www.wayp.com og søk etter Skinner i Minnesota. Finner du noen der, så er steget videre å finne ut om noen av disse har email-adr. Jeg brukte denne fremgangsmåten for ca. 14 dgr. siden, visste at bror av min tippoldefar, som var født i 1791, hadde dratt til Minnesota med familien i 1870. Det ble full klaff, har nå mottatt ca 90 sider via email med info. om familien. De ble minst like glad som meg, for de visste ingenting om den norske grenen. Er forøvrig invitert til Minnesota på slektsstevne sommeren 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Lisa.Jeg kjenner til den veien som du har henviste til wayp.com. Jeg " kjørte" den seansen uten å lykke for vel et år siden. Dessverre hadde ingen av de personene som jeg fant på de hvite sidene noen mail adresser , så jeg måtte sende brev . Det ble da 25 brev som ble sendt "over dammen". Noen svarte og fortalte at dette kjente de ikke noe til. "The older people was gone" , men ba meg komme tilbake med mer informasjon, når jeg fikk det.Det finnes atskillig over 100, kanskje 2-300 ved navn Skinner i Minnesota, så sannsynligheten for at noen kjenner til sine oldeforeldre er rimelig stor. Så dette er et godt tips.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.