Gå til innhold
Arkivverket

[#1489] Orginalen best?


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei Jeg sitter for tiden og kikker etter folk i kirkebøkene for Kinn. Jeg skjønner godt at du omtaler deler som uleselig.Mitt problem nå er følgende:Den 23 januar 1736 finner jeg ekteskapet mellom Ole Andersøn Agledal og Mari Danielsdatter.16. september samme år finner jeg introduksjonen av Ole Agledals hustru. Men jeg finner ingen dåp, hverken før eller etter, innenfor fornuftig tidsrom. Spørsmålet er hvor ble denne dåpen av?Samme dag som Oles hustru blir introdusert, blir også True? Langedals hustru introdusert.Dåpen til deres barn er omtalt 2. juli 1736, helt nederst på siden, i alle fall av det som er lesbart på mikrofilm.Det jeg lurer på er følgende: Kan det være at dåpen til Ole Agledals barn fant sted samme dag, men at det står skrevet under Langedals, og dermed ikke synes på mikrofilmen. Håper dere kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.