Gå til innhold
Arkivverket

[#1561] Emigrantlistene


Gjest Leif Erik Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Erik Nilsen

Bror til min farfar emigrerte til USA som barn - visstnok sammen med en onkel av seg. Jeg har på listen over emigranter fra Kristiansund funnet en onkel av min farfar; han emigrerte med sin familie 2. juni 1886. Jeg finner ikke navnet til min farfars bror på listen - og jeg finner han heller ikke på noen andre emigrantlister. Spørsmålet er: Kan han ha vært med denne båten uten at navnet står på listen? Kan det altså ha vært passasjerer på båtene som ikke er navngitt? (Min farfars bror var på det tidspunktet 7 år gammel.)Leif Erik Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det kan han heilt sikkert. Emigrantlistene vart sett på på politikammeret. Han kna nok ha kome seg med at å ha blitt registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Heilt sikkert. Mine besteforeldre reiste til Amerika over Trondheim hamn i mai 1905. Eldste sonen deira var fødd i oktober 1902 og han står i protokollen, men nr 2 (fødd i oktober 1904) er ikkje nemnt. Men ho var sjølvsagt med; ho kom i alle fall att i lag med familien til Noreg 3 år seinare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Er egentelig de listene som ligger på Digitalarkivet komplett? Jeg har funnet personer i originalen som jeg ikke kan finne i databasen. Er det slik at f.eks. kun 1 protokoll (nå tenker jeg på Kristiania) er lagt inn, men ikke den andre, eller...? Hilsen Ingjerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.