Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Vidar Skjelanger

[#1713] Mulig feil i folketellingen 1825, Manger

Recommended Posts

Gjest Vidar Skjelanger

I Folketellingen 1825 for Manger, på garden Berland, Hushaldsnr 5, er det to blanke linjer. Er dette en feil, eller skal det være sånn? Jeg hadde igrunn forventet å finne flere barn i denne familien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Kvalheim

Eg har i tillegg funne sju andre tomme postar : Rogn hush.nr. 11/12, 3 tomme postar Brevig hush. nr. 2, 2 tomme postar Aasebø hush. nr. 3, 1 tom post og Haaland hush. nr. 1, 1 tom post.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Det er nok riktig at det er falt ut noen opplysninger i nett-utgaven av folketellingen 1825. Forklaringen synes v være at tegnet " har stått i teksten, og alle steder dette tegnet har forekommet, er det blitt blanke felt. Fra databasen kan vi gjengi teksten, f.eks. Berland 5. hushold:Berland Anders Andersen mand 40 g selveiersgaardemand 5 Berland Guri Andersdr konne 34 g 5 Berland Anders Andersen Barn 8 'den æld.' 5 Berland Anders Andersen Barn 2 'den yngre' 5 Berland Britte Andersdr Barn 2 5 Berland Siri Andersdr konne 74 g Inderste 5 BerlandVi har nå skiftet " med ', og kan legge databasen ut på ny, forhåpentligvis uten at noen sensureres bort denne gangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vidar Skjelanger

Takker for det. Noe sier meg at de må ha hatt kallenavn på hverandre i den familien... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive