Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#1921] Kart over prestegjeld, amt etc.

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Vi vil nok være avhengige av at det finnes tilgjengelige kart som vi kan få tillatelse til å skanne og legge ut. Men dersom slike finnes, og vi får tillatelse, skulle det være en enkel nok jobb å legge kartmaterialet ut. Kan noen tipse oss om eksisterende materiale det kan være verdt å forsøke å få lagt ut, vil vi selvsagt være interessert i å høre om det.

Gjest Eva McKenna

Hei! I fjor fikk jeg fatt i en fargekopi av et kart over Christiania; originalen var trykket i 1911. Kartet viser bebyggelsen i byen i 1887, og de daværende grenser på de forskjellige menighetene. Navnene på menighetene er også trykket på. Kopien jeg fikk er desverre bare A3 format; originalen var noe større. Derfor har jeg ikke noen tittel på kartet, men det jeg fikk kopi av henger på veggen på kontoret inne hos Byantikvaren i Oslo,Maridalsveien 3, Oslo. Kanskje spør dere like pent som meg, og får lov til å kopiere dere og! Og ikke minst, legge det ut! Mvh Eva

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.