Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kersti Sorter

[#1950] Dødsfall i Norge 1947-1999

Recommended Posts

Gjest Kersti Sorter

Hei Jeg har engang vært inne på noe som het Dødsfall i Norge 1947-1999 og jeg tror at det var hos Digitalarkivet. Jeg har vært rundt i menyene for å finne det igjen, men forgjeves. Hvor finner jeg det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solfrid V. Ormøy

Du finner den under denne adresssen: Lenke du kan også gå inn under "Dei siste 100" eller under "Kjeldetype", deretter dødsfall og andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solfrid V. Ormøy

Rettelse: Du kan gå til kjeldetype, kirkebøker, gravlagde, heile landet da vil du finne linken til dødsfall i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kersti Sorter

Hjertelig takk. Da fant jeg den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sven A. Kolstad

Når jeg inne på Dødsfall 1947-1999 får jeg bare opp for årene 1993-1999. Stemmer dette, kan man få opp 1960-1969 f.eks.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Kopperdal

Frå dokumentasjonen til databasen over dødsfall i Noreg: "Databasen er et uttrekk av det nasjonale dataregisteret over dødsfall meldt til skifteretten. De forskjellige sorenskriverembetene startet med elektronisk registrering av meldingene på ulike tidspunkt, men fra 1992/1993 ble meldingene registrert på data hos alle, og fra 1995 skal registeret være komplett. Årene forut for dette, har derfor kun enkeltoppføringer. "

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.